Bakan Karaismailoğlu: 2053’e Kadar Demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu: “Bölünmüş yol uzunluğu 38 bin kilometreye, demiryolu ağı 28 bin 600 kilometreye, liman sayısı 255'e çıkarılacak”
07/11/2022 01:00

Bakan Karaismailoğlu: 2053’e Kadar Demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi'nde konuştu.

Belediyecilikte plan yapmanın ve geleceğe hazırlanmanın önemine işaret eden Karaismailoğlu, ulaştırma, altyapı, lojistik ve bilişimde son 20 yılda yaşanan değişimi anlattı, Bakanlık olarak geleceği planladıklarını söyledi.

Karaismailoğlu:"Yaptığımız harcamalarla maksimum kazanç sağlamak zorundayız. Onun da olmazsa olmazı iyi planlama yapmaktır" dedi.

Demir Yolu Ağırlıklı Bir Yatırım Dönemine Girdik

Son 20 yılda 183,6 milyar dolarlık ulaştırma ve haberleşme yatırımı yaptıklarını kaydeden Karaismailoğlu, ulaştırma hizmetlerinin farklı alanlarında yapılan yatırımlara ilişkin bilgiler verdi. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, "Karayollarına yaptığımız yatırımlar sayesinde 1 milyar litre akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz, yılda 7 milyar saat zaman tasarrufu sağladık. Bunları bir kenara atın, yatırımlarımız sayesinde trafik kazaları yüzde 80 azaldı. Planlı yatırımlar sayesinde her yıl tam 9 bin 500 vatandaşımızın canını kurtarıyoruz" dedi.

Şu anda 13 bin 100 kilometrelik bir demir yolu işletmeciliği yaptıklarını belirten Karaismailoğlu, 2053'e kadar demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdiklerini söyledi. Havayolunda yolcu sayısını 30 milyondan 210 milyona çıkardıklarına vurgu yapan Karaismailoğlu, havalimanı sayısının 57'ye ulaştığını, havalimanı sayısını, inşası devam edenlerle birlikte 61'e çıkartacaklarını bildirdi. Ulaştırma yatırımlarının milli gelire, istihdama ve üretime olan pozitif etkisine değinen Karaismailoğlu, 2053'e kadar bütün planlamaları yaptıklarını, büyük hedefler belirlediklerini söyledi.

Marmaray’ı Bir Günde Tam 671 Bin Kişi Kullandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, İstanbul'un iki yakası arasındaki ulaşım imkanlarına işaret ederek, 1973'te açılan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'ne ve ondan sonra yapılan ulaşım projelerine yönelik eleştirileri anımsattı. Karaismailoğlu, "Bugün 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden günlük 200 bin araç geçiyor. Devlet planlaması gerekiyor. Çünkü önündeki gelişmeleri görüyor. Burada ulaşım ihtiyacı artıyor. Devlet olarak onu tahmin edip gelecekte sorun yaşamamak gerekiyor." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü günlük 240 bin aracın, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 120 bin aracın kullandığını bildiren Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'nden ise günde ortalama 60 bin aracın geçtiğini söyledi. Marmaray'ı geçen hafta bir günde tam 671 bin vatandaşın kullandığını belirten Karaismailoğlu, bu hizmetler sayesinde vatandaşların ulaşım imkanlarının ve hayatının kolaylaştırıldığını ifade etti.

Demir Yolu Ağı 28 Bin 600 km, Bölünmüş Yol Uzunluğu 38 Bin km Çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bölünmüş yol uzunluğunu 38 bin kilometreye, demiryolu ağını 28 bin 600 kilometreye, liman sayısının 255'e çıkartılacağını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"2053'e kadar yapacağımız 198 milyar dolarlık yatırımla milli gelire 1 trilyon dolarlık, üretime 2 trilyon dolarlık katkımız olacak. İstihdama 28 milyon kişilik katkımız olacak. Hızlı trene sahip il sayısı 52'ye çıkacak. Aynı şekilde demir yolu yolcu sayısı yıllık 19,5 milyondan 270 milyona çıkacak. Yapacağımız hareketlilik sayesinde havayolunda yolcu sayısını 210 milyondan 344 milyona çıkartacağız. Demiryoluyla taşıdığımız yük miktarını 38 milyon tondan 448 milyon tona ulaştırmak için planlarımızı yaptık"

İnşaatı Devam Eden Hızlı Tren Hatları ile Kapıkule’den İstanbul, Ankara, Konya, Karaman, Mersin, Gaziantep’e ulaşılacak

25,5 kilometre uzunluğunda ve 16 istasyona sahip Gaziray'ı hafta sonu açtıklarını anımsatan Karaismailoğlu, "Bu projeyle birlikte bunun yanında bir de hızlı tren hattı var. Bugün inşaatı devam eden hızlı tren hatlarımızla önümüzdeki 4 yılda Kapıkule'den hızlı trene binen vatandaşımızın kesintisiz bir şekilde İstanbul, Ankara, Konya, Karaman, Mersin ve Gaziantep'e kadar uzanan hatta hummalı bir çalışma var. Önümüzdeki 4 yıl içerisinde bu kesintisiz hızlı demir yolu ağını tamamlamış olacağız" şeklinde konuştu.

AKM-GAR-KIZILAY Metrosu’nda Son Aşamaya Geldik

Ankara'da önemli bir yatırımları bulunduğunu belirten Karaismailoğlu, "AKM-Gar-Kızılay metrosunda artık son aşamaya geldik. 2023'ün ilk aylarında AKM-Gar-Kızılay metrosunu açıp önemli bir ihtiyacı Ankara'da gidermiş olacağız" ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı-Zincirlikuyu metro hattının İstanbul Havalimanı-Kağıthane etabının bu ayın sonunda ya da aralık başında açılacağını, sinyalizasyon sertifikası almak için bağımsız kuruluşların şu anda testleri yaptığını bildirdi.

Onun ardından Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir hattının açılacağını belirten Karaismailoğlu, Bakanlığın burayı devraldıktan sonra hattı 26 ayda bitirdiğini, yıl bitmeden burasının da hizmete alınacağını söyledi.

Akıllı Ulaşım Sistemleri Daha Fazla Önem Kazanacak

Karbon emisyonunu azaltıcı tedbirlerin gündemlerinden hiç çıkmayacağını, sıfır emisyon ve emisyon azaltıcı çalışmaların çok önemli olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, akıllı ulaşım sistemlerinin daha fazla önem kazanacağını kaydetti.

Bisiklet ve Scooter Kullanımı Mutlaka Teşvik Edilmeli

Karaismailoğlu, kısa mesafelerde bisiklet ve scooter kullanımının mutlaka teşvik edilmesi gerektiğini belirterek, "Kaliteli, güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmak gerekiyor. İstanbul'da şu anda 270 kilometre raylı sistem hattı var" diye konuştu.

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ