Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı’nın Temel Atma Töreni Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Teşrifleriyle Gerçekleştirildi

Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı’nın temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katılımıyla atıldı.
24/07/2022 10:00

Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı’nın Temel Atma Töreni Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Teşrifleriyle Gerçekleştirildi

Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı’nın temel atma töreni 23 Temmuz 2022 tarihinde Kayseri’de gerçekleştirildi. Törene; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Ülkemizi tarihinde ilk defa yüksek hızlı tren konforuyla biz tanıştırdık. Kayseri'nin de bu konforlu demiryolu seyahatinden faydalanmasını istedik. Bunun için Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı'na Yerköy üzerinden bir bağlantı projesi hazırlayarak Kayseri'mizi bu ağa dahil etme kararı aldık. Yerköy-Kayseri hattı, 142 kilometre uzunluğa sahiptir.” dedi.

Proje tamamlandığında Kayseri-Ankara arasının trenle 2 saatlik mesafeye düşeceğini bildiren Erdoğan ayrıca şunları söyledi: "Yolcu, yük ve vakit tasarrufu, su, hava, gürültü kirliliğini azaltması ve karayolu işletme giderlerinde sağlayacağı düşüşle bu hattın ekonomimize katkısı 30 yıllık işletme süresi boyunca 10,5 milyar lirayı bulacaktır."

2003 yılından itibaren ulaşım modları arasında dengeli bir dağılımın sağlanabilmesi amacıyla demiryollarının yeni bir anlayışla ele alındığını belirten Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu: “2003-2020 yılları arasında yılda ortalama 134 kilometre olmak üzere toplam 2 bin 149 kilometre demiryolu yapıldı. Yeni yapılan hatların yanı sıra devam eden modernizasyon çalışmalarıyla elektrikli hat oranı yüzde 19,4’ten yüzde 50 seviyesine, sinyalli hat oranı yüzde 22’den yüzde 53 seviyesine yükseltilerek, mevcut demiryolu alt yapısı yenilendi. Başlattığımız demiryolu seferberliği ile 91 bin 194 kilometre konvansiyonel ana hat, 1213 kilometre hızlı tren hattı olmak üzere toplam 12 bin 803 kilometre olan mevcut demiryolu ağımıza ek olarak; 357 kilometre konvansiyonel ana hat, 3 bin 515 kilometre hızlı tren hattı olmak üzere toplam 3 bin 872 kilometre demiryolu hattında yapım çalışmaları sürüyor. 6 bin 682 kilometre hatta ise etüt–proje çalışmaları devam ediyor.” dedi.

Hızlı Tren Ankara- Kayseri Arası Seyahat Süresini 2 Saate Düşürecek

Proje kapsamında, Yerköy–Kayseri yüksek standartlı demiryolu hattı 142 kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak yapılıyor.

Hattın, Yozgat’ın Yerköy ilçesindeki Yerköy YHT Garı ile Kayseri arasında yapılacağını ifade eden Karaismailoğlu: ‘Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hattı tamamlandığında Ankara-Sivas yüksek hızlı demiryolu ile de entegre olacak.’ dedi.

Çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olacak hatta Hızlı Tren seferlerinin düzenleneceğini kaydeden Karaismailoğlu, şöyle devam etti: “Hattımızın devreye girmesi ile birlikte Yerköy - Kayseri arasındaki 170 kilometre olan hat uzunluğu 142 kilometreye, ulaşım süresi de 3 buçuk saatten 1 saatin altına inecek. Hattın devreye girmesiyle mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan Ankara - Kayseri ulaşım süresi 2 saate düşecek.  Bu hatla birlikte Ankara, Kırıkkale, Yerköy, Şefaatli, Yenifakılı, Himmetdede, Boğazköy ve Kayseri istasyonlarımız arasında bir yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkânımız olacak. Proje kapsamında; toplam 16 kilometre uzunluğunda 15 tünel, 118 adet karayolu alt geçidi, 18 karayolu üstgeçit köprüsü, 184 menfez inşa edilecek. Projemizin tamamlanmasıyla 2025-2054 yılları arasında; yolcu ve yük zaman tasarrufundan 4.1 milyar avro, su kirliliği, hava kirliliği, gürültü kirliliğinin azalmasından kaynaklı 1.4 milyar avro, karayolu işletme giderlerindeki azalmalardan 5 milyar avro olmak üzere toplam 10.5 milyar avro kazanç sağlanacak.” dedi.

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ