TCDD TAŞIMACILIK VE TCDD PERSONELİ ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU İLE İFTAR PROGRAMINDA BİR ARAYA GELDİ

TCDD Taşımacılık ve TCDD personeli Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile 19 Nisan 2022’de Ankara Demirspor Kulübü Sosyal Tesislerinde bir araya geldi. Programa Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük, TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş ve Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay da katılım sağladı.
20/04/2022 11:00

TCDD TAŞIMACILIK VE TCDD PERSONELİ ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU İLE İFTAR PROGRAMINDA BİR ARAYA GELDİ

Kurumumuz Çağın Gerektirdiği Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile Birleşerek Rekabetçi Koşullarda Sektör Lider Marka Olması Öncelikli Hedefimiz

İftar yemeğini ardından konuşmalarını gerçekleştiren TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük Sabrın ve bereketin kaynağı, mübarek Ramazan ayı vesilesiyle düzenlenen bu iftar programında personel ve yöneticilerle aynı sofrada olmaktan büyük memnuniyet duyduğunu ifade etti. Pezük: “1 Ocak 2017 tarihinden itibaren kendi kaynakları, plan, program ve bütçesi ile işletmecilik faaliyetlerine devam eden Genel Müdürlüğümüz tarafından, çok geniş bir hinterlantta binlerce yolcu, yüzbinlerce ton yük, büyük bir özveriyle gideceği yerlere ulaştırılmaktadır. İnsan odaklı bu hizmetimizin; 24 saat, 365 gün, yaz kış demeden, her saniyesinin büyük bir dikkat ve özenle yapılması gerekliliği ise sorumluluğumuzu daha da artırmaktadır.” ifadelerini kullandı.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğü çatısı altında yüzde 50’si işçi statüsünde olmak üzere toplam 10 binin üzerindeki personelin Türk milletine daha güzel, daha iyi hizmet verme ve Türkiye’nin kalkınmasına katkı sağlamak hedefiyle hep birlikte omuz omuza hizmet verdiğinin altını çizen Pezük: “Demiryollarımız, 165 yıllık köklü bir geçmişe sahip ülkemizin en stratejik kurumlarından birisi. Kurumumuzun bu köklü geçmişinden aldığı tecrübelerini, çağın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile birleştirilerek, rekabetçi koşullarda sektöründe lider bir marka olması en öncelikli hedefimizdir.” dedi.

Birlik ve beraberlik içerisinde 7/24, 365 gün, gece gündüz hizmet veren demiryolcu ailesine en büyük desteği veren Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu’na demiryolcular adına teşekkürlerini ileten TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük’ün konuşmalarının ardından TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş da personele hitaben konuşmalarını gerçekleştirdi.

Vatandaşlarımızın Hayatını Ulaşır Kılmak İçin Türkiyemizi Demir Ağlarla Örmeyi Sürdürüyoruz

Genel Müdür Akbaş “ Asırları aşan 165 yıllık birikim ve tecrübemizle, Türkiyemizin ulaşımına ve demiryollarımıza değer katmak için söz verdiğimiz gibi, var gücümüzle çalışıyoruz. İnsanımızın yaşam konforunu yükseltmek için yeni hatlar açıyor,  demiryollarındaki asırlık ihmalin izlerini silmek için hatlarımızın elektrifikasyon ve sinyalizasyonlarını tamamlıyor, gar ve istasyonlarımızı yeniliyoruz. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nda hedeflenen şekilde şehirlerimizi hızlı tren teknolojisiyle birbirine kavuşturmak, vatandaşlarımızın hayatını ulaşır kılmak için Türkiyemizi demir ağlarla örmeyi sürdürüyoruz. Desteklerini her zaman hissettirdikleri için Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu’na bir kez daha teşekkür ediyorum.” dedi.

TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş’ın ardından konuşma yapan Türk-İş Başkanı Ergün Atalay, yarım asırdır içinde bulunduğu demiryolu sektöründe her geçen gün yapılan çağdaş yatırımlarla daha iyiye daha ileriye gidildiğini altını çizdi.

Konya-Karaman Arasındaki Ulaşım Açıldığı 8 Ocak 2022’den Bu Yana 220 Binin Üzerinde Yolcu Taşıdı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ise konuşmasında demiryollarının ülke ulaşım tarihinde sadece bir ulaşım sistemi olmasının ötesinde bir anlamı olduğunu vurgulayarak: “Demiryolları, bu topraklardaki ulaşım ağının ekonomik, sosyal, tarihsel ve kültürel öneme sahip stratejik bir parçasıdır. Cumhuriyetin ilk yıllarından sonra 2003 yılına kadar ihmal edilen demiryollarını hükümetlerimiz döneminde yeniden ayağa kaldırdık." diye konuştu.

Karaismailoğlu, son 20 yılda, demiryollarına yapılan 320 milyar lira yatırım ile elektrikli demiryolu hat uzunluğunu yüzde 188 ve sinyalli hat uzunluğunu yüzde 183 arttığını anımsattı. 2009 yılında Yüksek hızlı tren (YHT) hatları ile tanışan Türkiye’nin Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın da 8’inci YHT işleticisi ülkesi seviyesine çıktığını belirtti.

Yatırımlara hızlı, planlı, devlet aklı ve katılımcı yaklaşımlarla devam edeceklerini vurgulayan Karaismailoğlu demiryollarında reform niteliğindeki çalışma temposuna hız kesmeden devam ettiklerini söyledi.

Karaismailoğlu son yıllarda hayata geçirdikleri hizmetleri aktararak: "Konya-Karaman arasındaki ulaşım süresini 40 dakikaya indiren hattımızda, açıldığı 8 Ocak 2022’den bu yana 220 binin üzerinde yolcu taşıdık. Hızlı tren hattımızı, Gaziantep’e kadar ulaştıracağız. Yapımı büyük oranda tamamlanan Ankara-Sivas hızlı tren hattımız ise bir diğer önemli projelerimizden. Saatte 250 kilometre hızda seyahat etmeye uygun nitelikte olacak hattımızda 49 tünel ve yine 49 adet viyadük bulunmaktadır." ifadelerini kullandı.

Salgın sürecinin yurt içi ve yurt dışı yük ve yolcu taşımacılığında demiryollarının önemini bir kez daha gösterdiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, "Salgın sürecinde, 2020 yılında 36 milyon ton olan yük taşımasını yüzde 10 artırarak 2021 yılında 38 milyon ton üzerine çıkardık. Serbestleşme ile birlikte 2021 yılında demiryolu yük taşımacılığında özel sektör payı da yüzde 13’e çıkmıştır." dedi.

Taşımacılığımızın Can Damarı Olan Lojistik Merkezlerin Sayısı 13’e, Kapasitesi 14 Milyon Tona Çıktı

Karaismailoğlu, demiryollarıyla yapılan uluslararası taşımaların geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre yüzde 24 daha fazla gerçekleştiğini kaydederek, şöyle devam etti: "Bakü-Tiflis-Kars hattı yük taşımalarımızda yüzde 80, Avrupa yönü yük taşımalarımızda yüzde 23 ve
İran ve ilerisi yük taşımalarında yüzde 7’lik artış sağladık. Taşımacılığımızın can damarı olan lojistik merkezlerimizin sayısını 13’e, kapasitesini de 14 milyon tona çıkardık. Burada hedefimiz; toplamda 26 lojistik merkez üzerinden 73 milyon ton yük taşımaktır. Yolcu taşımacılığının yanı sıra yük taşımacılığı da gerçekleştirilen YHT hatlarımızın yenilerinin hizmete alınmasıyla birlikte, bu rakamlardaki artışı daha güçlü bir şekilde göreceğiz."

Geçen yıl taşınan yolcu sayısının yıllık bazda yüzde 37 arttığını dile getiren Karaismailoğlu bu yıl bu sayının salgın öncesi dönemi çok rahat yakalayacağını ifade etti.

Hayata geçen ulaşım projelerinden bahseden Karaismailoğlu: "Diğer önemli ulaşım projelerimizde olduğu gibi tüm yapım süreçlerinde muhalefetin haksız eleştirileriyle karşılaştığımız Marmarayda şimdi ulaşım-geçiş rekorlarına imza atıyoruz. Asya ile Avrupa kıtasını 4 dakikada geçebildiğimiz Marmaray’da bir günde 648 binden fazla yolcu taşıma rekorunu yeniledik. Bu hatta hedefimiz; günde 1 milyon yolcu sayısına ulaşmaktır." dedi.

Karaismailoğlu, önümüzdeki 30 yılda planlanan 198 milyar dolarlık ulaştırma ve altyapı yatırımında en büyük payın 68 milyar dolarla demiryollarına ayırdıklarını, demiryolu ağını 2053'e kadar 28.590 kilometreye taşıyacaklarını belirtti.

Hızlı Trenlerle Bağlı İl Sayısı 8’den 52’ye Çıkacak

Demiryollarının yolcu taşımacılığındaki payını yüzde 1’den, Avrupa ortalamasının üzerine, yüzde 6,20’ye çıkaracaklarını söyleyen Karaismailoğlu, şunları ekledi: "Bu da bugün 19,5 milyon olan yolcu sayımızın 2035 yılında yaklaşık 145 milyona, 2053’te ise yaklaşık 270 milyona ulaşması demektir. Bugün, yük taşımacılığında demiryolunun oranı yüzde 4 ile yaklaşık 38 milyon ton olarak gerçekleşirken, bu rakamın 2023 yılında 55 milyon ton olması bekleniyor. 2053 yılına geldiğimizde bu oran 7 kat artırılarak 440 milyon yükün demiryolu ile taşınması sağlanacak ve yüzde 18 olan Avrupa ortalamasının da üzerine çıkarak yüzde 22'ye yükseltilecek. Yine yurt dışı yük taşımacılığında da demiryolunun payını 10 kat artırmayı hedefliyoruz. Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığında demiryollarının payının artırılması adına atılan adımlardan biri olan hızlı tren hatları, 2053 yılına kadar önemli derecede yaygınlaşacak. Hızlı trenlerle bağlı il sayımız 8’den 52’ye çıkacak."

Karaismailoğlu, yolcu ve yük taşımacılığında kara yolu payının azaltılmasının ulaşımdan kaynaklı karbon emisyonunun düşürülmesine de ciddi katkılar sağlayacağına dikkati çekti. Karaismailoğlu personel ve yöneticilerin Ramazan Bayramı’nı şimdiden kutlayarak konuşmasını sonlandırdı.

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ