DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞININ GELECEĞİ ÇALIŞTAYI YAPILDI

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük başkanlığında 08 -11 Mart tarihleri arasında İstanbul’da “Demiryolu Yolcu Taşımacılığının Geleceği” konusunda çalıştay düzenlendi.
11/03/2022 01:00

DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞININ GELECEĞİ ÇALIŞTAYI YAPILDI

Çalıştayda yolcu trenlerinin operasyon analizleri yapılarak gelecek yılları planlamak adına artan yolcu taleplerine uygun olarak müşteri memnuniyeti odaklı piyasa ve süreç analizleri  yapılırken TCDD Taşımacılık kaynaklarının etkin kullanımı için yapılacak strateji ve politikalar belirlendi.

Ayrıca, 2023 hedeflerinin değerlendirildiği çalıştayda,  yolcu hakları yönetmelik, çözüm merkezi, yeni turistik rotalar ve tren üstü verilen yolcu hizmetleri analiz edildi.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü çalıştayda yaptığı konuşmada; yolcu ve yük taşımacılığında vatandaşa etki eden hizmetlerin verildiğine dikkat çekerek “Bu hizmetleri yerine getirirken müşteri memnuniyetini ön planda tutmalıyız.” dedi.

Değişen dünyada teknoloji tabanlı taleplerin arttığını, sosyal medyadan vatandaşların sürekli taleplerini ilettiğini belirten Pezük, şunları söyledi:

“ Vatandaş bir noktadan bir noktaya yolculuk yaparken planlama yapıyor. Biz de hizmetlerimizde planlarımızı zamanında yapmalıyız. Kendinizi ve çalışma arkadaşlarınızı da geliştirerek hizmette verimliliği artırmalıyız. Gelişen personel her zaman avantaj sağlar. Yaşanan sorunları ve düğümleri yöneticilerle istişare ederek çözmeliyiz. Her kademedeki ve teşkilattaki arkadaşlarım sorunları çözebilecek bilgi ve deneyime sahiptir. Çünkü Kuruluşumuz 165 yıllık demiryolu tarihinin oluşturduğu bilgi ve tecrübeye sahip olarak sektörde liderdir.”

Çözüm merkezi uygulamasını daha profesyonel ele aldıklarına vurgu yapan Pezük,  çeşitli kanallardan gelen şikayetlerin tek merkezde toplandığını ve böylece daha hızlı ve daha sağlıklı çözümler üretildiğini ifade etti.

Yöneticilerin “Çözüm Merkezi”ne yolculardan gelen şikayet ve talepleri çok dikkatli takip etmelerini ve çözüme yönelik gerekli tedbirleri almalarını isteyen Pezük, “Başarı ortaya çıkan sorunları çözdükçe gelecek. Tüm hizmetlerimizi güvenlikli yapmaya çalışmalıyız. Yapılan hizmetlerimizde verimliliği öne çıkarmalıyız.” Dedi.

Pezük, yüksek hızlı trenlerde seyahatin tüm süreçlerinin takip edilmesini istedi ve turizme yönelik trenlere yurt içi ve yurt dışı talebin sürekli arttığı söyledi.

Şehir içi trenler olan Başkentray ve Marmaray’a da her geçen gün yolcu yoğunluğunun arttığını belirten Pezük, çalıştayın daha iyi, daha güzel hizmet verilmesine önemli katkı sağlayacağını ifade ederek, demiryolculara selamlarını iletti.

 

 

 

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ