KARAİSMAİLOĞLU: “DEMİRYOLLARINDA REFORM SÜRECİ BAŞLATTIK”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca düzenlenen, geleceğin ulaşım ve haberleşme sistemlerinin ele alınacağı 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası bugün İstanbul Atatürk Havalimanı C Terminali Etkinlik Merkezi'nde kapılarını açtı.
06/10/2021 01:00

KARAİSMAİLOĞLU: “DEMİRYOLLARINDA REFORM SÜRECİ BAŞLATTIK”

Şura kapsamında "Milli Ulaşım ve Altyapı Politikası" vizyonuyla Transporttech Conference, Ulaştırma Bakanları Yuvarlak Masa Toplantısı, sektör oturumları, ikili görüşmeler ve paneller gerçekleştirilecek.

12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nın açılış töreninde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, AK Parti Genel Başkan Vekili Binali Yıldırım, ITF Genel Sekreteri Young Tae Kim ile 55 farklı ülkeden ulaştırma bakanları ve bakan yardımcılarının yanı sıra sektör profesyonelleri bir araya geldi.

Açılışta konuşma yapan ITF Genel Sekreteri Young Tae Kim teknolojik gelişmelerin her geçen gün ilerlediğini ve taşımacılık sektöründe de bu teknolojilerin kullanımının çağın en önemli gerekliliklerinden olduğunun altını çizdi. Kim, geleneksel taşımacılık modlarının geride kaldığını, hükümetlerin ve şirketlerin teknolojiyi takip ederek kültürlerin kaynaşmasının, ülke ekonomisi ve sosyolojisinin gelişiminde büyük etkisi oluğunu vurguladı.

ITF Genel Sekreteri Young Tae Kim’in konuşmasının ardından ekinliğin açılışında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Şura kapsamında çok sayıda ülkeden sektör temsilcilerinin Türkiye'de buluştuğuna işaret ederek, 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası çerçevesinde 3 gün boyunca ulaşım ve iletişim dünyasının kalbinin İstanbul'da atacağını söyledi.

Haberleşme ve ulaştırma sektörlerinin, küresel dünyada ekonominin temel sütunları arasında yer aldığını belirten Karaismailoğlu, iletişim ve ulaşım çağının hayli gelişmiş bir safhasının yaşandığına dikkati çekti.”

“Sınırlar Şeffaflaştı, Karşılıklı Etkileşimin Önündeki Engeller Büyük Ölçüde Kalktı”

Karaismailoğlu, artık ülkelerin sağlıklı bir iletişim ve ulaşım altyapısına sahip olmadan küreselleşen dünyada rekabet etmesinin mümkün olmadığını belirterek, şunları kaydetti:

"Teknolojinin ilerleme ve yeniliklerinin, zamanın akışını hızlandırdığı bir bilgi çağında yaşıyoruz. Artık uzak-yakın, bilinen-bilinmeyen, tanıdık-yabancı gibi kavramlar anlamsızlaştı, sınırlar şeffaflaştı, karşılıklı etkileşimin önündeki engeller büyük ölçüde kalktı. Toplumlar, sadece kendilerine sunulanı değil, her alanda dünyada en iyi olanı, anında talep etmeye başladılar. Birkaç saatlik iletişim kesintisinin bile toplumda oluşturduğu rahatsızlığa ve yerli ve milli uygulamaların ne kadar gerekli olduğuna çok yakında bir kez daha hep birlikte şahit olduk.

Bakan Karaismailoğlu, üç kıtanın kesiştiği noktada bulunan, jeopolitik ve jeostratejik konumuyla Türkiye'nin ulaştırma ve haberleşme stratejisini, bölgesel ve küresel boyutlarıyla planlanmasının ayrı bir önem taşıdığına dikkati çekti.

Her şeyden önce, dünya üzerinde bir coğrafi alanın bölge olarak adlandırılabilmesi için ülkeler ve halklar arasında iletişim ve etkileşimi mümkün kılacak haberleşme ve ulaşım ağlarının olması gerektiğini bildiren Karaismailoğlu, bunun tarih boyunca da böyle olduğunu dile getirdi.

Karaismailoğlu, Türkiye'nin avantajlı konumuna dikkati çekerek, konuşmasına şöyle devam etti:

"Ülkemiz 4 saatlik bir uçuş ile 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayri Safi Milli Hasıla'ya sahip ve 7 trilyon 45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin de merkezindedir. Söz konusu jeostratejik konumumuzdan hareketle, ulaşım ve iletişim stratejilerimizi küresel ve bölgesel şartlar ışığında yeniden tanımlamak ve bu stratejileri her daim güncel tutmak Türkiye için vazgeçilmezdir.

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın ifadesiyle 'Siyaset demek, ülke için eser üretmek, millete hizmet etmek demektir.' 19 yıldır bu anlayışla çalışıyor, ulaşım ve iletişim alanında gerçekleştirilen yatırımlarla çehresi aydınlanan Türkiye'nin gelecek vizyonunu, dünyanın nabzını tutarak, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek ve daima entegrasyonu merkeze koyarak şekillendiriyoruz. "

"Bugüne Kadar 58 Milyonun Üzerinde Yolcu Yüksek Hızlı Trenler ile Seyahat Etti"

Asya ile Avrupa arasında, Çin'den Londra'ya kadar uzanan Demir İpek Yolu'nun Orta Koridoru'ndaki Türkiye'nin, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında stratejik öneminin çok büyük olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, bu gerçeklikten hareketle demiryollarında bir reform süreci başlattıklarını bildirdi.

Karaismailoğlu, 2003 yılına kadar el değmeyen demiryollarının tamamını yenilediklerini belirterek, şunları kaydetti:

"Milletimizin yarım asırlık hayali yüksek hızlı tren hatlarını inşa ettik. Ankara-Eskişehir-İstanbul-Konya hızlı tren hatlarını ülkemize kazandırdık. Ülkemizi yeniden demir ağlarla örme hedefleri kapsamında demiryolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 3 bin 500 kilometre demiryolu inşaatı devam ediyor.

Bugüne kadar 58 milyonun üzerinde yolcu yüksek hızlı trenler ile seyahat etti. Yüksek hızlı tren çalışmalarımızı burada bırakmadık. Sonuna geldiğimiz Ankara-Sivas ve Konya Karaman hızlı demiryolu hattı inşasını tamamlamak için çalışmalarımızı yoğun bir şekilde sürdürüyoruz.
Ayrıca Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Yenice güzergahlarında da çalışmalarımız hızla devam ediyor. Bu çalışmaların yanı sıra sinyalli hat uzunluğumuzu yüzde 172, elektrikli hat uzunluğumuzu ise yüzde 180 arttırdık. Dünyanın en önemli ulaşım projelerinden biri olan Marmaray'la iki kıtayı birbirine deniz altından bağladık."

"Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ile Asya'dan Avrupa'ya Kesintisiz Demiryolu Bağlantısı Sağladık"

Adil Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını açarak Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladıklarını, bu hattın; Pekin'den Londra'ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan'dan Türkiye'ye uzanan Demir İpek Yolu'nun en stratejik bağlantı noktası haline geldiğini, demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başlattığını söyledi.

Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresini 1 aydan 12 güne, Marmaray'ın bu hatta entegre olmasıyla da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süreyi 18 güne düşürdüğünü bildirdi.

Bakü-Tiflis-Kars hattında bugüne kadar toplam 1.133 tren, 20 bin 819 vagon ile 1 milyon 290 bin ton yük taşındığını aktaran Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Uluslararası ve ulusal demiryolu işletmesiyle birlikte aynı zamanda kent içi raylı sistemlere de ciddi yatırımlar yapıyoruz. Türkiye genelinde 12 ayrı şehrimizde toplam 811,4 kilometre şehir içi raylı sistem hattı işletilmektedir. Bu hatların 312,2 kilometre uzunluğundaki bölümü Bakanlığımız tarafından yapılmıştır. İstanbul, Bursa, Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep olmak üzere 7 ayrı şehirde 14 hatta yaklaşık 185 kilometre uzunluğunda raylı sistem yapım çalışmalarımız devam ediyor. Demiryolu ulaşım ağımızdaki tüm bu başarılarımızı, yine aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu endüstrisi ile adeta taçlandırdık.”

“İnsan Var Olduğu Sürece İhtiyaçlar Devam Edecek”

Son olarak AK Parti Genel Başkan Vekili Binali Yıldırım da " Konvansiyonel sistemler geride kaldı, ezberler bozan dijitalleşme oldu. Her şey kağıt üzerindeydi, şimdi cep telefonumuz, akıllı saatimiz, laptopumuz var. Her şey orada, nerede olduğumuzun ne iş yaptığımızın önemi kalmadı. İşyerleri ile evlerin farkı kalmadı. Yaptığımız yatırımlarla pandemi döneminde eğitimden iş hayatına kadar pek çok sektörde dijital çözümler üretildi. Akıl yollarıyla ülkemizi donattık online ülke olduk. Bunu başaramayan ülkeler offline ülkedir. " dedi.

20 yılda sessiz devrim yapıldığını  ulaştırmada, iletişimde, altyapıda çağ atlandığını belirten Yıldırım, “Artık çevreyi, iklim değişikliğini, paylaşmayı konuşacağız” dedi. 

 

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ