KARAİSMAİLOĞLU: 160 KM HIZA ULAŞAN MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN SETİNİ BU YIL İÇERİSİNDE MİLLETİMİZİN HİZMETE SUNACAĞIZ

Bakan Karaismailoğlu: TCDD Taşımacılık için bugüne kadar 2 bin 300 yolcu vagonu imalatı ile 38 bin 490 yolcu vagonu bakım, onarım, revizyon ve modernizasyonu gerçekleştiren TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğü, Türkiye'yi raylı taşıtlar alanında dışa bağımlı olmaktan kurtarırken milli ekonomiye önemli katkılar sağladı.
15/06/2021 10:00

KARAİSMAİLOĞLU: 160 KM HIZA ULAŞAN MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN SETİNİ BU YIL İÇERİSİNDE MİLLETİMİZİN HİZMETE SUNACAĞIZ

Gebze-Darıca Metrosu TBM Töreni’ne katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, burada yaptığı konuşmada, Ulaşım hızı saatte 80 km olacak metro hattımız, ilk açıldığında bir günde 330 bin yolcuya hizmet verecek. Proje ile Gebze Organize Sanayi Bölgesi ve Gebze-Darıca ilçeleri arasındaki karayolu ulaşımına önemli bir alternatif oluşturacağız. Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattımız aynı zamanda Gar İstasyonu’nda Marmaray’a bağlanacak” dedi.

Daha sonra TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğünü ziyaret eden  Karaismailoğlu, fabrika yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Karaismailoğlu, raylı sistemlerin gelişimine hız katacak Cumhuriyet tarihinin en önemli projeleri arasında yer alan milli projeler hakkında bilgi aldıklarını söyledi.

“Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattında Taşınan Toplam Yük Sayısı 1 Milyon Tonu Aştı.”

Bakanlık olarak ulaştırmanın her alanına yaptıkları yatırımlar arasında demiryolunun özel bir anlam taşıdığına işaret eden Karaismailoğlu, "Bu nedenle projelerimizin bir bir tamamlanmasından, çalışmaların önemli aşamalar kaydetmesinden büyük mutluluk duyuyoruz. Çok kısa süre önce Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı Balışeyh bölgesinde devam eden inşaat çalışmalarını yerinde inceledik. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinde geçen hafta itibarıyla hat aracılığıyla taşınan toplam yük sayısı 1 milyon tonu aştı. Bugün Çin'den kalkan bir yük treni, Marmaray aracılığıyla kıta değiştirerek Avrupa'daki adresine başka bir ulaşım modunu kullanmaksızın ulaşabiliyor." diye konuştu.

Demiryolunda attıkları büyük adımları, geçen yıl açıkladıkları "Demiryolu Reformu" sayesinde daha da ileriye götürmek için çalışmalara heyecanla devam ettiklerini anlatan Karaismailoğlu, demiryolu yatırımlarıyla Sakarya'nın bugün yeniden, bölgesinde ve ülkede önemli bir merkez haline geldiğini görmenin kendileri için gurur vesilesi olduğunu dile getirdi.

"TÜRASAŞ, Çok Önemli Projelere Öncülük Ediyor"

TÜRASAŞ'ın sektörde 100 yılı aşan tecrübesi ve 4 bine yakın nitelikli insan gücüyle Türkiye'yi raylı sistemler sektöründe tüm dünyada güçlü aktör haline dönüştürdüğünü vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

"TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜVASAŞ'ın birleşmesiyle oluşan TÜRASAŞ, milli ekonomi ve milli bağımsızlık yolunda çok önemli projelere öncülük ediyor. Bu yılın son çeyreğinde seri üretimine başlamayı hedeflediğimiz Milli Elektrikli Tren Seti (EMU), Elektrikli Anahat Lokomotifi (E5000), Hibrit Lokomotif, Dual Lokomotif ve özgün motor projelerinin yanı sıra yine bu yıl prototip imalatına başlanan Milli Banliyö Tren Seti projeleriyle TÜRASAŞ, demiryolu reformumuza liderlik ediyor.

Aralık 2020'de, yerli ve milli projeler kapsamında Milli Elektrikli Tren Seti Projesi ilk prototip setinin tasarım ve imalat çalışmaları, TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilmesinin ardından raylara inmişti. Saatte 160 kilometre hıza ulaşan Milli Elektrikli Tren Seti'nin prototip üretimini ve fabrika testlerinin gerçekleştirilmesini takiben yol testlerine başlandı. Bundan sonra da akredite kuruluş kontrolündeki seyir emniyet ve konfor testlerine geçilecek. Trenimizi bu yıl içerisinde milletimizin hizmetine sunacağız."

Saatte 225 Kilometre Hıza Sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Projesi'nde Tasarım Süreci Devam Ediyor”

Karaismailoğlu, saatte 225 kilometre hıza ulaşacak Milli Elektrikli Hızlı Tren Projesi'nde ise tasarım sürecinin devam ettiğini belirterek, "Bu projeden elde edilen bilgi birikimi marifetiyle ihalesi kazanılan Gaziray (Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Banliyö Projesi) projesinde tasarım çalışmaları devam ediyor. Gördüğünüz gibi 2003'ten beri süregelen icraatlarımızla 2023, 2053, 2071 yılını hedef alan planlama ve projelerimizle Türkiye'nin bütünsel kalkınması için ilk günkü motivasyon ve şevkle çalışıyoruz. Tüm bu çabalarımız; milli bağımsızlık ve milli ekonomi düsturunda hareket eden yeni Türkiye'yi, küresel bir güç ve dünyanın sayılı lojistik merkezlerinden birine dönüştürmek için." diye konuştu.

"Yerli Üretimin Projedeki Payını Yüzde 80'e Ulaştırmayı Hedefliyoruz"

Bakan Karaismailoğlu, TCDD Taşımacılık için bugüne kadar 2 bin 300 yolcu vagonu imalatı ile 38 bin 490 yolcu vagonu bakım, onarım, revizyon ve modernizasyonu gerçekleştiren TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğünün, Türkiye'yi raylı taşıtlar alanında dışa bağımlı olmaktan kurtardığını ve milli ekonomiye önemli katkılar sağladığını belirtti.

Karaismailoğlu, 2021 yılı itibarıyla 95 araçlık 19 Set Milli Elektrikli Tren (EMU) siparişi alındığını ve seri üretim süreci için satın alma faaliyetlerine başlandığını kaydetti.

Milli Tren üretimiyle TÜRASAŞ’ın ayrıca alüminyum araç gövdesi üretim yeteneğine de kavuştuğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, bunun yanında ayrıca boji şaselerinin robotik kaynak sistemleri ile üretimini sağlayan bir otomasyon sistemi de kurulduğunu bildirdi.

"Projemizde yerlilik oranı yüzde 60 olan Milli Elektrikli Tren Seti'nin seri üretimiyle yerli üretimin projedeki payını yüzde 80'e ulaştırmayı hedefliyoruz." diyen Bakan Karaismailoğlu, TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğünde ayrıca, TCDD Taşımacılık AŞ ihtiyaçlarını karşılamak üzere yataklı vagon, VIP yataklı vagon proje çalışmalarının devam ettiğini, bu yıl içinde 5 adet VIP, 12 adet yataklı vagon imalatının da tamamlanacağını, aynı şekilde Eskişehir ve Sivas Bölge müdürlüklerinde de çok önemli çalışmaların artarak sürdüğünü anlattı.

"Yolcu Taşımacılığında Bölgesinde Lider Ülke Olmak İçin Canla Başla Çalışıyoruz"

Karaismailoğlu, Bakanlık olarak ülkenin demiryolu ağını örmeye devam ettiklerine işaret ederek, şunları kaydetti:

"Bunu yaparken de demiryollarımızın ihtiyacı olan tüm makine ve ekipmanları, milli ve yerli kaynaklarla ülkemizde üretiyoruz. Jeopolitik konumumuzun sağladığı avantajla doğu-batı hattı 'İpek Demiryolu' Orta Koridor'u üzerinde yük ve yolcu taşımacılığında bölgesinde lider ülke olmak için canla başla çalışıyor; Pekin'den Londra'ya uzanan demiryolu hattında ülkemizi avantajlı bir geçiş noktası olarak ön planda tutacak çabalar için sarf ediyoruz. İstanbul Marmaray demiryolu geçişiyle de bu hattın altın halkasını takmıştık. Türkiye'yi küresel demiryolu ağının 'oyun kurucusu' kılmak için yolumuza durmadan devam ediyoruz."

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ