BAKAN KARAİSMAİLOĞLU: TREN AĞLARI GİDEREK ARTACAK

Bakan Karaismailoğlu: Ankara-Sivas YHT Hattını haziran ayında vatandaşların hizmetine sunacağız. Kırıkkale’den Sivas hattına hızlı tren 2 saatte gidecek. Ankara-Kırıkkale arası bir yıl boyunca 250 km’ye çıkmayacak. Orada tamamlanmamış tüneller var. İlk etapta Ankara-Sivas 3 saat sürecek, 2022 yılı sonunda 2 saate düşecek.
12/03/2021 06:00

Bakan Karaismailoğlu: Şu an normal hayata dönmeye çalışıyoruz ama yolculuklar eskisi kadar değil. Eski haline dönmesi zaman alacak. Kontrollü geçiş zamanını, yolculuk seviyesine göre bütün tedbirlerimizi alarak eskiye dönmeye çalışacağız.

Bakan Karaismailoğlu: Ankara- İstanbul hattında ekspres YHT seferlerini bu ay sonunda başlatacağız.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Sivas Yüksek Demiryolu Hattının testi sırasında basına yaptığı açıklamada, “Tren ağları giderek artacak. Bir taraftan da yeni hatların planlaması var. Bütün projelerimiz belirlenen çerçevede devam ediyor. Aslında demiryolunun da altyapısını tamamlıyoruz. Ulaşım altyapısına Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 18 yılda 931 milyar TL yatırım yaptık. Bunun yüzde 65’ini karayoluna ayırarak altyapıyı yaptık. 26 havalimanı sayısını 56’ya çıkardık. 18 yıl önce 30 milyon kişi olan yolcu sayısını 210 milyon yolcuya çıkardık. Karayolunda belli seviyeye geldik, havayolu altyapısını tamamladık. Bundan sonra demiryolunda altyapı eksiğimizi tamamlıyoruz.” dedi.

Ankara- İstanbul hattında ekspres YHT seferlerinin başlayacağı müjdesini de veren Bakan Karaismailoğlu, “Kontrollü normal hayata dönüşün bir parçası olarak yavaş yavaş düzene sokacağız. Burada vatandaşların hareketliliği, tedbirlerini alarak eski yaşama dönmesi de önemli. Aşılama belli bir seviyeye geldiği zaman vatandaş daha fazla hareketlenecek. Biz de vatandaşın hareketliliğini takip ediyoruz, gerekli tedbirleri alarak, vatandaşları istedikleri yere sağlıklı bir şekilde ulaştırmak için dört koldan çalışıyoruz. Tren setlerinde hiçbir sorunumuz yok, hatta fazlamız var. Salgın süreci başlayalı bir  yıl oldu. Geçen sene mart ayından önce, hızlı tren biletleri bir hafta önceden bitiyordu. Vatandaş, eskisi gibi seyahat etmiyor. Şu an normal hayata dönmeye çalışıyoruz ama yolculuklar eskisi kadar değil. Eski haline dönmesi zaman alacak. Kontrollü geçiş zamanını, yolculuk seviyesine göre bütün tedbirlerimizi alarak eskiye dönmeye çalışacağız.” dedi.

“İlk etapta Ankara-Sivas 3 saat olacak 2022 yılı sonunda 2 saate düşecek”

Test sürüşlerin devam ettiği Ankara-Sivas YHT hattının haziran ayında vatandaşların hizmetine sunulacağını belirten Karaismailoğlu şunları söyledi:

Kırıkkale’den Sivas hattına hızlı tren 2 saatte gidecek. Ankara-Kırıkkale arası 1 yıl boyunca 250 km’ye çıkmayacak. Orada tamamlanmamış tüneller var. İlk etapta Ankara-Sivas 3 saat sürecek, 2022 yılı sonunda 2 saate düşecek.”

“ 2023 yılı hedeflerimiz var”

Büyük ülke için demiryolu yatırımlarının yapılması gerektiğinin altını çizen Bakan Karaismailoğlu, “Konya-Karaman’ı da aynı zamanlarda normal yolculuk seferlerine açacağız. Orada da şimdi testler devam ediyor. 2023 hedeflerimiz var. Devam eden büyük hatlar var. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hattı da çok önemli. Ayrıca Bursa’yı İstanbul ve Ankara hattına bağlayan çalışmamız da var. Ankara-İzmir’de, Uşak’tan İzmir’e olan taraf devam ediyor. Ankara-İstanbul arasındaki ekspresler bu ay sonu başlayacak.” diye konuştu.

“Demiryolu yatırımlarımızda yerli ürün kullanıyoruz.”

Karaismailoğlu ayrıca “Demiryolu endüstrisinde yabancı ürünlerin kullanılmasının sıkıntısını çok yaşadık. Demiryolu yatırımlarımızda çok önemli, yerli ürün kullanıyoruz. Sadece demiryolunu değil, demiryolundaki araçları da üretiyoruz. Sivas’ta TÜDEMDAŞ, Eskişehir’de TÜLOMSAŞ, Adapazarı’nda TÜVASAŞ vardı. Bunların güçlerini birleştirme adına, tek çatı altında TÜRASAŞ adında birleşti. Bu fabrikalar bulundukları yerdeki özel şirketleri ve OSB’leri de hareketlendirdi. Yurtdışından da vagon üretmemiz için talepler geliyor. Romanya’ya gönderdik. Dediğimiz özel şirketlerin dışarıya direkt olarak sattıkları ürünler, metro araçları var. Çinliler Türkiye’ye gelip, bizim yerli firmalarla işbirliği yapıyor. Bu raylı sistemler sanayisinde belli seviyeye geldik.” diye açıkladı.

Pekin’den Londra’ya kesintisiz demiryolu ulaşımını sağladık”

Yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projelerinin yanı sıra yük taşımacılığı konusunda önemli açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, “Pekin’den Londra’ya kadar kesintisiz ulaşım ağını sağladık. Türkiye de bunun tam ortasında. Bu Orta Koridor’u aktif hale getirmek için yoğun çabamız var. Bir taraftan Rusya’ya, bir taraftan Çin’e trenler gidip geliyor. Oralardan gelip, bizim üzerimizden Avrupa’ya gidiyor. Avrupa’dan Çin’e gidiyor. Hatta şimdi demiryolundan Çin’e de ürünler ihraç etmeye başladık. Çin’e ulaşımı 12 güne kadar düşürdük. Çin’den kalkan tren Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan üzerinden Türkiye’ye geliyor. Ondan sonra da Avrupa’ya ulaşıyor. Çin’den Pekin’e diyoruz ama aradaki ülkeler de gönderiyor. Moskova’dan gönderiyor. Geçen ihraç ürünlerimizi tren yoluyla gönderdik. İlk başladığımızda Pekin’den Prag’a gitmişti. Çinlilerin treniydi. Ama Avrupalılar da geliyor. Bu artarak devam edecek.” şeklinde açıkladı.

“Musul’a Bağdat’a kadar kesintisiz demiryolu önem verdiğimiz bir konu”

Iraklıların da demiryolu taşımacılığını geliştirmek istediğinin altını çizen Karaismailoğlu şu bilgiyi verdi:

”İki hafta önce Irak Ulaştırma Bakanı buradaydı, çok önemli bir toplantı yaptık. Onlar, bizim Irak sınırımıza kadar kendi hatlarını ulaştıracaklar. Öyle anlaştık. Biz de kendi hattımızı Mardin Nusaybin’den Irak sınırına kadar getireceğiz. Musul’dan Bağdat’a kadar kesintisiz demiryolu hattı bizim de önem verdiğimiz ve çalıştığımız bir konu.“

Azerbaycan-Nahçıvan-Türkiye güzergahı stratejik bir ulaşım yolu olacak”

Kars’tan Nahçıvan’a giden güzergahı da çalıştıklarını söyleyen Karaismailoğlu: “Geçen yıl Azerbaycan ile protokolünü imzalamıştık. Onun üzerine işler hızlandı. Biz o hattı yaptığımızda Azerbaycan-Nahçıvan bağlantısı kurulduğunda, o da önemli stratejik bir ulaşım yolu olacak. İran’dan Pakistan’a kadar giden bir hat var. Yoğun şekilde kullanıyoruz oradan devam edecek. Türkiye’ye komşu olup da kendi demiryolunu Türkiye’ye entegre edemeyecek ülke yok. Sadece şu an Suriye’deki karışıklıktan dolayı, yoksa diğer ülkelerle bağlantımız var ve kullanıyoruz.” dedi.

“Pandemi ile demiryolu taşımaları yüzde 100’e kadar arttı”

Pandemi sürecinde demiryolunun öneminin arttığını ve özellikle Bakü-Tiflis-Kars hattı taşımalarımızda yüzde 100’e kadar artışlar olduğuna dikkat çeken Karaismailoğlu, şunları dedi: “Yoğunlaşmamız gereken özellikle yük hatları. OSB’lerin limanlara, demiryoluna bağlanması, orada da çok ciddi çalışma var. Onları da ana omurgalara bağladığımızda demiryolunun yaygınlaşması ve lojistikte demiryolunun kullanılması aktif şekilde devam edecek.”