KARAİSMAİLOĞLU: DEMİRYOLU YATIRIMLARINA HIZ KESMEDEN DEVAM ETMEMİZ GEREKİYOR

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU: Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 10’un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.
14/12/2020 02:00

KARAİSMAİLOĞLU: DEMİRYOLU YATIRIMLARINA HIZ KESMEDEN DEVAM ETMEMİZ GEREKİYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 13 Aralık 2020’de bakanlığının 2021 yılı bütçesinin TBMM Genel Kurulundaki sunumunda, Türkiye'nin, büyük hedeflere sahip, geleceği parlak bir ülke olduğunu, bu inançla, özellikle son 18 yılda yüzlerini geleceğe dönerek, aklın, bilimin ışığında hep en iyiyi ve en yeniyi hayata geçirdiklerini söyledi.

TBMM Genel Kurulundaki sunumunda üretmekten ve geliştirmekten asla vazgeçmediklerine işaret eden Karaismailoğlu, bu sayede 18 yıldır ülkenin istisnasız her noktasında, vatandaşların ihtiyaçlarına karşılık veren projeleri hayata geçirdiklerini dile getirdi.

Karaismailoğlu, şunları söyledi:

"Günümüzde, dünya ticaretinin değişen ekseni, Türkiye’ye çok daha büyük fırsatları da doğurmaktadır. Avrasya’nın merkezinde, Yeni İpek Yolu’nun kalbinde yer alan ülkemiz, ticaretin seyrini belirleyecek bölgesel bir ekonomik lider olmanın ötesinde, dünya ekonomisinin oyun kurucularından biri haline geleceği tarihi bir dönemeçtedir. Bu nedenledir ki, insan, yük ve veri ulaştırmada, değişen ihtiyaçlara cevap vermek ve dünya sathında sürekli kendini yenileyen sistemlere eş güdümlü dahil olma yolunda ilerliyoruz. Attığımız her adım bu büyük stratejinin parçasıdır."

 “2003-2019 Yılları Arasında Bu Yatırımlarımızın Gayri Safi Yurt İçi Hasılaya Toplam 386 Milyar Dolar Ve Üretime 818,8 Milyar Dolarlık Etkisi Oldu”

2003-2019 yılları arasında yapılan kamu ve KÖİ yatırımlarının tasarruf etkilerinin analizini paylaşan Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:

"Karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşme yatırımlarının ülkemize getirileri net bir şekilde görülmektedir. 2003-2019 yılları arasında bu yatırımların Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya toplam 386 milyar dolar ve üretime 818,8 milyar dolarlık etkisi oldu. Bu yatırımların toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 703 bin kişi olarak gerçekleşti. Sadece 2019 yılında yakıttan, zamandan, araç bakım ve işletme maliyetlerinden toplam 13,4 milyar dolar tasarruf elde ettik.”

“Yüksek Hızlı Tren İle Çevre Dostu Taşıma Modlarına Geçişle, 10,3 Milyon Dolar Değerinde CO2 Emisyon Tasarrufu Sağladık”

Ayrıca kısalan yollar, kent içi raylı sistem hatları ve Yüksek Hızlı Tren ile çevre dostu taşıma modlarına geçişle, 10,3 milyon dolar değerinde CO2 emisyon tasarrufu ve kamu hizmetlerinin kağıtsız ortama taşınmasıyla da 20 milyon dolar kağıt tasarrufu sağladık. Vatandaşlarımızın e-devleti kullanması ile kamu kurumlarına gitmeden işlemlerini tamamlayabilmesinden 1,8 milyar dolarlık zaman tasarrufu sağlanmış ve bu kamu işgücü verimliliğine de artış olarak yansımıştır."

“Demiryolu Ağını 12 Bin 803 Kilometreye Çıkardık, Sinyalli Hatları Yüzde 161, Elektrikli Hatları Yüzde 176 Artırdık”

Karaismailoğlu, demiryollarında 2003’te başlayan atılım döneminin, bugün ivmelenerek devam ettiğini, yeni hat yapımının yanı sıra mevcut konvansiyonel hatları da yenilediklerini, yerli ve milli sinyalizasyon projesini uygulamaya geçirdiklerini, demiryollarında ilk defa tasarımları milli olan çeken ve çekilen araçları üretmeye başladıklarını anlattı.

1213 kilometresi YHT olmak üzere, toplam 2 bin 115 kilometre yeni hat yaptıklarına işaret eden Karaismailoğlu, demiryolu ağını 12 bin 803 kilometreye çıkardıklarını, sinyalli hatları yüzde 161, elektrikli hatları yüzde 176 artırdıklarını bildirdi.

“Özellikle Uluslararası Taşımacılıkta Bakü-Tiflis-Kars Hattında Yüzde 116 Artış, İran Hattında Yüzde 63 Artış Ve Avrupa Hattında Yüzde 15 Artış Bekliyoruz”

Karaismailoğlu, 2020'de salgına rağmen demiryolu ile yurt içi yük taşımalarında gerileme olmadığını, temassız taşımacılık avantajından dolayı uluslararası taşımalarda önemli artış sağlandığını belirterek, "Özellikle uluslararası taşımacılıkta Bakü-Tiflis-Kars hattında yüzde 116 artış, İran hattında yüzde 63 artış ve Avrupa hattında yüzde 15 artış bekliyoruz. Coğrafi konumumuzun sağladığı avantajların ekonomik ve ticari kazanımlara dönüşebilmesi için demiryollarına yaptığımız yatırımlara hız kesmeden devam etmemiz gerekiyor." ifadesini kullandı.

“Bakü-Tiflis-Kars demiryolunun yıllık 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesini 2024 yılı sonunda 3 milyon yolcuya ve 20 milyon ton yük taşımaya yükseltmeyi hedefliyoruz.”

Karaismailoğlu, 4 Aralık'ta ilk blok ihracat trenini İstanbul’dan Çin’e uğurladıklarını anımsatarak, şunları kaydetti:

"Trenimiz, Bakü-Tiflis-Kars Demir İpek Yolu üzerinden Avrupa’dan Marmaray’ı kullanarak Çin’e giden ilk ihracat treni olarak tarihe geçti. Ülkemiz sınırları içerisinde 2 bin 323 kilometrelik yolunu 8 Aralık günü tamamladı. Bugün ise yolculuğuna Kazakistan-Shalkara’dan devam ediyor. Toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edecek trenimiz Gürcistan, Azerbaycan, Hazar Denizi, Kazakistan ve son olarak Çin’in Xi’an şehrine ulaşarak yurt dışı parkurunu tamamlayarak kesintisiz bir şekilde, Çerkezköy’den Xi’an’a ulaşmış olacak. Yeni ihracat trenlerimizin hazırlıklarını da sürdürüyoruz. İlerleyen yıllarda kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30’unun geçişini Türkiye’ye kaydırmak için çalışıyoruz. Bakü-Tiflis- Kars demiryolunun yıllık 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesini 2024 yılı sonunda 3 milyon yolcuya ve 20 milyon ton yük taşımaya yükseltmeyi hedefliyoruz. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 10’un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

“Konya – Karaman Hızlı Tren Hattını İşletmeciliğe Açıyoruz”

Yapımı devam eden 3 bin 872 kilometrelik hattın, 3 bin 515 kilometresi hızlı tren ve 357 kilometresi ise konvansiyonel hatlardan oluşuyor. Kırıkkale -Yerköy-Sivas kesiminde yükleme testlerine başladık. En kısa sürede hizmete almak için yoğun çabalarımız sürüyor. Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı altyapı çalışmalarında yüzde 35 fiziksel ilerleme kaydettik. 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule projesinin ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yüzde 13 fiziksel ilerleme sağladık. 76 kilometrelik Halkalı-Çerkezköy kesiminin ise ihale çalışmaları devam ediyor. Ankara-İstanbul YHT hattına entegre olacak Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattında çalışmalarımız devam ediyor. Konya – Karaman arasını işletmeciliğe açıyoruz. Karaman – Ulukışla arasında ise altyapı yapım çalışmalarında yüzde 66 fiziki ilerleme sağladık. Mersin’den Gaziantep’e uzanan hızlı tren hattımızda da çalışmalarımız hummalı bir şekilde devam ediyor."

“Dünya İçin Örnek Projeler Yapmaya Devam Edeceğiz”

"Dünya ticaretinde üretim ve tedarik merkezleri uzak doğudan bölgemize doğru kayarken ülkemiz; Afrika, Avrupa ve Asya üçgeninin tam ortasında, yeni İpek Yolu’nun köprüsü konumunda." diyen Karaismailoğlu, "Bu avantajı değerlendirmek zorundayız. Karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme projelerimizle ülkemizin merkezinde yer aldığı ticari koridorlarını oluşturuyoruz. Ülkemiz için gurur; dünya için örnek projeler yapmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ