TÜRKİYE’NİN SÜPER LOJİSTİK GÜCE DÖNÜŞMESİ YOLUNDA GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYORUZ

Karaismailoğlu: Demiryolunun üzerindeki donanımsal ve yazılımsal tüm ürünleri kendi fabrikalarımızda üretiyoruz. Ne kadar gurur vericidir ki; bugün demiryollarında lokomotif, vagon ve otomasyon sistemlerimizi yerli ve milli olarak geliştiriyoruz. Ürünlerimizi dünyanın pek çok ülkesine ihraç ederek; önemli bir aşamaya da geçmiş bulunuyoruz.
09/12/2020 21:00

TÜRKİYE’NİN SÜPER LOJİSTİK GÜCE DÖNÜŞMESİ YOLUNDA GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYORUZ

Karaismailoğlu: İlk ihracat trenimizi Çin’e gönderdik. Bu ülkede bu bayrak altında yaşayan, ekmeğini yiyen, suyunu içen her bir insanımız için büyük gurur vesilesi olan böyle bir gelişmenin, hamasi tartışmalara alet edilmiş olması gerçekten anlaşılır bir şey değil. Yapılan bu iftira ve saldırgan tavırlara rağmen, trenimiz yoluna devam ediyor. Trenimiz, Azerbaycan’a ulaştı ve bugün Hazar Denizi’ni geçerek Kazakistan’a ulaşarak normal Çin yolculuğuna devam etmektedir. Önümüzdeki hafta Çin’e varacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara’dan Eskişehir’e yüksek hızlı trenle ile seyahat ederek TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü’nde devam eden yatırımları yerinde inceledi.

Elektrikli Motor Fabrikası’nda incelemelerde bulunan Karaismailoğlu, basına açıklamalarda bulundu. 

“Eskişehir’imize De Ulaşım Ve İletişim İçin Son On Sekiz Yılda, 10 Milyar Liraya Yakın Yatırım Yaptık”

Bakan Karaismailoğlu: “Eskişehir’de bulunan Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii Anonim Şirketi (TÜLOMSAŞ), Sakarya’da yer alan Türkiye Vagon Sanayi Anonim Şirketi (TÜVASAŞ) ve Sivas’ta faaliyet gösteren Türkiye Demiryolu Araçları Sanayi Anonim Şirketi (TÜDEMSAŞ), bağlı ortaklık statüsünden çıkarılarak, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) Genel Müdürlüğü çatısı altında birleştirilmiştir.” açıklamasında bulundu.

TÜRASAŞ Bölge Müdürlüklerinde üretilen raylı sistem araçlarının büyükşehirlerin kent içi raylı sistem ihtiyaçlarına da cevap verecek nitelikte ürünler olduğunun altını çizen Bakan Karaismailoğlu; bu kapsamda, 4 araçlı 8 set toplam 32 adet elektrikli banliyö aracının 2023 yılı sonuna kadar Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edileceğini bildirdi.

Türkiye’nin dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olması ve yakın gelecekte bir lojistik süper güce dönüşmesi yolunda gece gündüz çalıştıklarını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Eskişehir’de 405 kilometresi yüksek hızlı tren hattı, 227 kilometresi konvansiyonel hat olmak üzere, 632 kilometre demiryolu ağı bulunmaktadır. Ankara-Eskişehir arasında ulaşımın yüzde 65’i YHT ile yapılmaktadır” dedi. 

“Demiryolu Ağımızı 12 Bin 803 Kilometreye Çıkardık. Demiryolu Hat Uzunluğumuzu 17 Bin 527 Kilometreye Çıkaracağız”

“Ana yurdu demir ağlarla örmek” vizyonuna sahip çıkılarak demiryollarında çok yönlü bir reform gerçekleştirdiklerini belirten Bakan Karaismailoğlu, “Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Demiryolu hat uzunluğumuzu 17 bin 527 kilometreye çıkaracağız. Karasal yük taşımacılığında demiryolu payını daha da artıracağız. Ülkemizin doğu-batı aksında uluslararası İpek Demiryolu hattının önemli bir geçiş ve lojistik merkezi haline getireceğiz. Gelişen, büyüyen, güçlenen demiryollarımızın bütün ihtiyaçları Eskişehir TÜLOMSAŞ’ın da içinde bulunduğu TÜRASAŞ tarafından karşılanacaktır.” bilgisini paylaşarak; şu şekilde devam etti:

“Ürünlerimizi Dünyanın Pek Çok Ülkesine İhraç Ederek; Önemli Bir Aşamaya Geçtik”

“Demiryolu reformumuz kapsamında çok önemli bir başarı da demiryolunun üzerindeki donanımsal ve yazılımsal tüm ürünleri bu kendi fabrikalarımızda üretebiliyor olmamızdır. Ne kadar gurur vericidir ki, bugün demiryollarında lokomotif, vagon ve otomasyon sistemlerimizi yerli ve milli olarak geliştiriyoruz. Eskişehir ve Sakarya’da hızlı tren ve metro araçları; Çankırı’da hızlı tren makasları; Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara’da hızlı tren traversleri; Erzincan’da yerli ray bağlantı malzemelerini üretiyoruz. Milli dizel elektrikli manevra lokomotifini, otomobil taşıma vagonunu, dizel jeneratör setini, dizel motoru, cer sistemlerini, tren kontrol yönetim sistemini ve akülü manevra araçlarını ülkemizde kendimiz üretiyoruz.  Hatta bu ürünlerimizi dünyanın pek çok ülkesine ihraç ederek daha önemli bir aşamaya da geçmiş bulunuyoruz. Ürettiğimiz 234 adet yük vagonunu da alıcılarına teslim ettik.”

“İftira Ve Saldırgan Tavırlara Rağmen, Trenimiz Yoluna Devam Ediyor”

İlk ihracat trenimizin 4 Aralık’ta İstanbul’dan Çin’e gönderildiğini anımsatan Bakan Karaismailoğlu, ülkemizin dış ticaretinde tarihi önem taşıyan bu çalışmayı gölgelemek ve yok saymak isteyenlerin rutin bir takım bürokratik işlemler için trenin Halkalı İstasyonu’na uğramasını, “tren yolundan döndü” şeklinde aktarmaya çalıştıklarını belirterek şunları kaydetti: 

“Bu ülkede bu bayrak altında yaşayan, ekmeğini yiyen, suyunu içen her bir insanımız için büyük gurur vesilesi olan böyle bir gelişmenin, hamasi tartışmalara alet edilmiş olması gerçekten anlaşılır bir şey değil. Yapılan bu iftira ve saldırgan tavırlara rağmen, trenimiz yoluna devam ediyor. Trenimiz, Azerbaycan’a ulaştı ve bugün Hazar Denizini geçerek Kazakistan’a ulaşarak normal Çin yolculuğuna devam etmektedir. Önümüzdeki hafta Çin’e varacak.”

Devrim arabasının bulunduğu ve yapılış sürecinin sergilendiği Devrim Müzesi’ni gezip bilgi alan Bakan Karaismailoğlu, daha sonra Elektrikli Makineler Fabrikası’nda tamamen yerli üretim olan E5000 motorunu inceledi. Ardondam Arge Merkezi ve lokomotif fabrikasını gezen Karaismailoğlu, TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü’ndeki ziyaretinin ardından; Eskişehir’de çeşitli ziyaretlerde bulundu.

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ