BAKAN KARAİSMAİLOĞLU: TRENLERDE BU YIL 280 BİN ENGELLİ VATANDAŞIMIZ SEYAHAT ETTİ

Bakan Karaismailoğlu: YHT'ler, ana hat ve bölgesel trenler, Marmaray ve Başkentray'da her gün milyonlarca yolcuya hizmet veren TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü ulaşım sisteminde en fazla engelli yolcuya hizmet veren kurumların başında geliyor.
03/12/2020 23:00

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU: TRENLERDE BU YIL 280 BİN ENGELLİ VATANDAŞIMIZ SEYAHAT ETTİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ulaşım ve haberleşme alanında yapılan düzenlemeler ve verilen hizmetlerle engellilerin yaşamlarının kolaylaştırılmaya çalışıldığını bildirdi.

Karaismailoğlu, AA muhabirine, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü dolayısıyla ulaştırma ve haberleşme alanında engellilere yönelik yapılan çalışmalara ilişkin bilgi verdi.

TCDD gar ve istasyonlarında engelli vatandaşların seyahatlerini kolaylaştırmak için düzenlemeler yapıldığını hatırlatan Karaismailoğlu, garlarda engellilere yönelik yürüyen merdivenler ve asansörlerin bulunduğunu, engelli rampası, sarı çizgi, engelli tuvaleti, engelli tesis krokisi, sesli uyarı, hissedilebilir yüzey, tekerlekli sandalye hizmetlerinin de mevcut olduğunu söyledi.

“ Turunca Masa Hizmet Noktası uygulaması YHT’lerin duruş yaptığı 13 gar ve istasyonda hizmet veriyor”

Karaismailoğlu, geçen yıl başlatılan Turuncu Masa Hizmet Noktası uygulamasının yüksek hızlı trenlerin (YHT) duruş yaptığı 13 gar ve istasyonda hizmet verdiğini belirterek, uygulamanın, engelli yolcuların gar/istasyon girişindeki Turuncu Masa Hizmet Noktası'ndan görevlilerce alınıp seyahat sonuna kadar bu kişilerle ilgilenilmesini kapsadığını anlattı.

Bakan Karaismailoğlu, engelli yolcuların internetten bilet satın alırken özet ekranında çıkan "Engelli Yolcu Bildirim Formu" düğmesini tuşlayıp formu doldurarak, form dolduramayanların da Turuncu Masa Hizmet Noktası'na başvurarak hizmetten yararlanabildiklerini ifade etti.

"Trenlerde bu yıl 280 bin engelli vatandaşımız seyahat etti"

YHT'ler, ana hat ve bölgesel trenler, Marmaray ve Başkentray'da her gün milyonlarca yolcuya hizmet veren TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğünün ulaşım sisteminde en fazla engelli yolcuya hizmet veren kurumların başında geldiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

"TCDD Taşımacılık AŞ, rahat, konforlu, ekonomik seyahat imkanı sunan demiryolu yolcu taşımacılığıyla engelli vatandaşlarımızın da seyahat etme haklarını rahat, konforlu bir şekilde kullanmaları için gerekli tedbirleri almaya devam etmektedir. Tren bileti alınmasından trene ulaşılmasına, rahat bir şekilde yolculuktan seyahatin sonlanmasına kadar tüm süreçler, 'Engelsiz Ulaşım' hedefi kapsamında engelli vatandaşlarımızın ihtiyaçları doğrultusunda planlanmakta ve gerekli destek sağlanmaktadır. TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletilen trenlerde bu yıl 280 bin engelli vatandaşımız seyahat etti. Turuncu Masa hizmetinin başlatıldığı 3 Aralık 2019'dan bugüne kadar ise yaklaşık 8 bin engelli ve yardıma ihtiyacı olan vatandaşımız bundan faydalandı."

 

"İşitme engellilerle iletişim için personel eğitimlerine önem veriliyor"

Engelli yolcuların, tahsis edilen üye numaralarıyla kolaylıkla tren bileti aldığını ya da rezervasyon yaptırdığını vurgulayan Karaismailoğlu, engelli yolcuların bekleme yapmadan biletlerini alabilmeleri için gişe tahsis edildiğini, işitme engellilerle iletişimi sağlamak üzere personel eğitimlerine önem verildiğini dile getirdi.

Karaismailoğlu, trenlerin hareket saatleri ya da duracağı istasyonların işitme ve görme engelli yolcular için hazırlanan sesli ve yazılı bildirimlerle iletildiği bilgisini vererek, yolcuların yararlandığı "YHT Eğlence Sistemi"nde "Sesli Kitap" içeriğiyle görme engelli yolcuların seyahatlerini keyifle tamamlamasına yardımcı olunduğunu söyledi.

“YHT ve diğer trenler yolcuların ihtiyaçlarına göre düzenleniyor”

Yüksek hızlı ve diğer trenlerin engelli yolcuların ihtiyaçlarına göre düzenlendiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, "YHT setlerinde tekerlekli sandalye kullanan engelliler için 2 koltuk bağlama alanı tahsis edilmektedir. YHT ve diğer trenlerin de engelli yolcuların ihtiyaçlarına göre imal edilmesi ya da düzenlenmesine devam ediliyor." dedi.

Bakan Karaismailoğlu, ayrıca Bakanlığın diğer ulaşım ve haberleşme sektörlerindeki “Engelsiz Ulaşım ve İletişim” hedefiyle yapılan çalışmalar konusunda da bilgi verdi.

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Tcdd Taşımacılık
  • MARMARAY
  • INTERRAIL
  • TURASAŞ