BAKAN KARAİSMAİLOĞLU ANKARA-İZMİR YHT PROJESİNİ YERİNDE İNCELEDİ

Bakan Karaismailoğlu Afyonkarahisar’a yaptığı ziyarette “Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesi sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz.” ifadelerini kullandı.
02/11/2020 08:00

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU ANKARA-İZMİR YHT PROJESİNİ YERİNDE İNCELEDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Afyon ziyaretinde yaptığı açıklamada, “Ülkemiz, demiryolunda Çin-Londra arasındaki orta kuşak ipek demiryolu hattının önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Bu hat üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars demiryolumuz, 2023 yılına kadar Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ticaret hacmini 4,4 milyar dolardan, 15 milyar dolara çıkarma hedefimize önemli katkı sağlayacaktır” dedi.

“824 Kilometrelik Mesafenin Seyahat Süresini 14 Saatten 3.5 Saate İndireceğiz”

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesinde yüzde 40'a yakın ilerleme kaydettiklerini dile getiren Bakan Karaismailoğlu: “Altyapı projemizin ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız bu önemli projemiz sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz. Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesidir. Bu proje tamamlandığında, Afyonkarahisar’ın yük ve yolcu taşımacılığında çığır açılacaktır." dedi.

“Yıllık Ortalama Yolcu Sayımız 44,8 Milyonu Geçti”

2003 yılında karayollarındaki 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu, bugün 27 bin 700 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

“Demiryollarında 2003 yılında Yüksek Hızlı Demiryolu bulunmazken, bugün 1.213 kilometre YHT hattımız bulunmaktadır. 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile başladığımız YHT seferlerine, 2011'de Ankara-Konya ile devam ettik. 2014'te Eskişehir-Pendik, 2019’da da Marmaray Projesi ile Gebze-Halkalı arasında YHT demiryolu hattımızı tamamladık. 2020 yılına kadar Ankara-Eskişehir hattında 16,6 milyon, Ankara-Konya hattında 13,3 milyon, Konya-İstanbul hattında da 3,5 milyon yolcu taşıdık. Yıllık ortalama yolcu sayımız 44,8 milyonu geçti.”

Türkiye'de demiryolu ile taşınan yük miktarında da 2020 yılında 30 milyon tona ulaşırken; 2023 hedefini 45 milyon ton, 2028 hedefini de 150 milyon ton olarak belirlediklerini aktaran Bakan Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:

 “Türk Demiryolu Zirvesi İle Birlikte, AK Parti'nin 18 Yıllık İktidarı Süresince, Demiryollarının Kat Ettiği Mesafeyi Detaylıca Paylaşma İmkanımız Oldu”

Karaismailoğlu, geçtiğimiz hafta 21-24 Ekim tarihlerinde İstanbul'un tarihi Sirkeci Gar'ında düzenledikleri 'Türk Demiryolu Zirvesi'nde de her alanda olduğu gibi Türkiye'nin demiryolları reformunu da başlattıklarını hatırlatan Karaismailoğlu şöyle konuştu: “Türk Demiryolu Zirvesi ile birlikte, AK Parti'nin 18 yıllık iktidarı süresince, demiryollarının kat ettiği mesafeyi detaylıca paylaşma imkanımız oldu. Demiryollarımızın coğrafi hakimiyet alanını ve kapsamını genişletecek bu reform süreci fiziki bir büyümeyi de beraberinde getirecek. Bunun yanı sıra teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri bakımından gelişmiş, dijitalleşmiş, güvenli bir demiryolu ağına sahip olacağız.”

"Afyonkarahisar'ın Ulaşım Ve İletişim Yatırımları İçin 8 Milyar 980 Milyon Liraya Yakın Harcama Yaptık"

Tüm ulaşım ve iletişim hatlarında Sayın Cumhurbaşkanının işaret ettiği gibi, 'yerli ve millilik' oranının artırılmasında azami önem gösterdiklerini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu: "29 Eylül 2020 tarihinde kamuoyuna açıkladığımız Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı’nda da ifade ettiğimiz gibi, tüm ulaşım ve iletişim modlarımızda akıllı sistemleri yaygınlaştıracağız. Afyonkarahisar için çok önemli olan demiryolu yatırımımız kuşkusuz, Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesidir. Bu proje tamamlandığında, Afyonkarahisar’ın yük ve yolcu taşımacılığında çığır açılacaktır" ifadelerini kullandı.

“Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesi sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz.”

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesinde, TCDD Genel Müdürlüğü’nün üstlendiği altyapı çalışmalarında yüzde 40'a yakın ilerleme kaydettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, projenin kalan altyapı, üst yapı ve elektromekanik işleri Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılacağını söyledi. Projenin çalışmalarında; Afyonkarahisar-Banaz arası 80 kilometre altyapı ikmal çalışması, Hatipler Geçişi 6,6 kilometre altyapı çalışması, Manisa Kuzey Geçişi 14,9 kilometre altyapı işleri, Salihli Geçişi 30 kilometre altyapı süreci, Polatlı-Afyonkarahisar 152 kilometre altyapı ikmal işleri, Polatlı-Konya geçişi 5,5 kilometre altyapı olmak üzere, 289 kilometre altyapı işi yapacaklarını belirten Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Altyapı projemizin ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız bu önemli projemiz sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz."

  • Tcdd Taşımacılık
  • Ulaştırma Bakanlığı
  • TUVASAS
  • TÜLOMSAŞ
  • Tüdemsaş
  • MARMARAY
  • INTERRAIL