UDH BAKANI ARSLAN, ULAŞTIRMA MUHABİRLERİ İLE İFTARDA BULUŞTU

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ulaştırma muhabirlerini Ankara Kule Restoranda iftar programında ağırlarken Bakanlığın 2017 yılının ilk yarısındaki çalışmalarını değerlendirdi.

Programa, muhabirlerin yanı sıra Bakanlığın bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarının genel müdürleri de katıldı.

Ulaştırma altyapılarının geliştirilmesi için 14 yılda 347 milyar TL yatırım yapıldı

Programda Bakanlığın 2017 yılı ilk aylık dönemindeki çalışmalarını da değerlendiren Bakan Arslan, ülkemizin erişilebilir, ulaşılabilir olması için sadece 15 yıldır değil, geçmişten günümüze kadar yapılan,  üst üste konulan hizmetlerle bir hedefe ulaşıldığını, nihai amacın insana hizmet olduğunu, kim taş üstüne taş koyduysa minnetle andıklarını vurgulayarak şunları söyledi:” 14 yıldır ülkemizin erişilebilir ve ulaşılabilir olması, ekonomisinin ve endüstrisinin gelişebilmesi için olmazsa olmazı olan ulaştırma altyapılarının geliştirilmesi adına 347 milyar lira yatırım yaptık. Halen 500'ü ana proje olmak üzere, 3 bin 400 proje üzerinde çalışmalarımız devam ediyor.  Kamu-özel işbirliği çerçevesinde 49 milyar liralık yatırım yapıldı. Devam eden projeler için 247 milyar lira daha yatırım yapacağız. 51 milyar lira da kamu-özel işbirliği çerçevesinde devam eden çalışmalar bulunuyor.”

Bu sene Bakanlığın bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarının yatırım ödeneği tutarının 26 milyar 400 milyon lira olduğunu söyleyen Arslan, 2017 yatırım programında olan 179 proje için 17 milyar 100 milyon lira bedel harcayarak bunları bitireceklerini söyledi.

Demiryolu sektöründe 11.3 milyar liralık ödeneğimiz var

Demiryolları sektöründe TCDD Genel Müdürlüğü ile Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünün birlikte çalıştığını ifade eden Arslan, demiryolu sektöründe 11.3 milyar liralık ödeneklerinin bulunduğunu söyledi.

1213 km’lik YHT hattı TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletiliyor, 3000 km YHT ve HT hattı inşa ediliyor

Arslan, yüksek hızlı tren (YHT) ve hızlı tren çalışmaları hakkında da bilgi vererek bin 213 kilometrelik YHT hattında TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletmeciliğin devam ettiğini, 3 bin kilometre yüksek hızlı tren ve hızlı tren hattında fiilen inşaat çalışmasının sürdüğünü kaydetti.

Bakan Arslan, “Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas yüksek hızlı demiryolu hattını 2018 yılı sonunda tamamlayacağız.  Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa- İzmir yüksek hızlı demiryolu hattının tüm kesimlerinin ihalesi yapıldı. En son Salihli-Eşme kesiminin ihalesi yapıldı. İhalenin değerlendirilmesi devam ediyor. Bursa’nın Bilecik üzerinden Ankara ve İstanbul’a bağlamak üzere Bursa-Bilecik hızlı tren hattı çalışmaları devam ediyor. Konya- Karaman-Ulukışla, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hatlarının yapım çalışmaları devam ediyor. Ayrıca,  2622 km’lik YHT ve HT hattının etüt projelerini tamamlayıp yapımı için ihaleye çıkacağız. Bu hatlar: Kayseri-Yerköy, Halkalı-Kapıkule,  Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü ki Halkalı’dan Avrupa’ya gidecek hatta bağlanması söz konusu. Aksaray-Ulukışla-Niğde-Yenice-Mersin hattı ile Ankara-Konya-Karaman’ı Ulukışla üzerinden Mersin ve Adana’ya bağlantı sağlanacak. Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya- Antalya’ya gerek inanç gerek kültür turizm merkezlerini birbirine bağlamış olacağız. Ayrıca, Sivas-Elazığ- Malatya proje çalışmaları devam ediyor. Yine, Ankara-Kırıkkale-Samsun ve Erzincan- Trabzon hatlarını da unutmayalım. Söylemediğimiz zaman bu hatlar için çalışma olmadığı sanılıyor.’’ dedi.

Demiryolu sektörü başat bir sektör

Arslan, Marmaray’ın 2018 yılında tamamlanacağını, Başkentray yapım çalışmalarının hızla devam ettiğini ve bu yıl hizmete gireceğini,  konvansiyonel hatların yenilendiğini, elektrikli ve sinyalli hale getirildiğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: ” Ayrıca, lojistik merkezler inşa ediyoruz. YHT Ana Bakım Merkezi tamamlandı. Milli ve yerli demiryolu sanayinin geliştirilmesi de çok önemli. 1213 km YHT hattı işletiliyor, 3 bin km’lik hat ise yapılıyor. 5 bin km proje çalışmaları devam ediyor. Dolayısıyla lokomotif, yüksek hızlı tren seti ve diğer ihtiyaçlar artıyor.  Milli YHT, Milli EMU/ DMU ve Milli Yük Vagonu için büyük mesafe kat edildi. EMU/DMU’da seri üretime geçeceğiz. Yerli yük vagonunda da bu yıl üretime geçildi. Keza YHT’nin  lansmanını birlikte yaparız inşallah. Millileşme ve yerlileşme bunlarla sınırlı değil, demiryolunun bütün alanlarında bu çalışmalar var. “

Bakü-Kars-Tiflis Hattı ağustos sonu eylül başı gibi açılacak

Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu Hattı'nın Türkiye tarafında mesafe kat edildiğine dikkati çeken Arslan, "Haziran sonu temmuz başında tren işletebilir hale gelecek ancak Gürcistan tarafında sınırda heyelan oldu. Dolayısıyla onların işleri 3 ay uzadı. Ağustos sonu eylül başı gibi onlar orayı bitirdiğinde biz de tamamen bitirmiş ve dizel tren işletmeciliğine hazır hale getirmiş olacağız." diye konuştu. 

Taşımacılıktan lojistiğe geçmemiz lazım

Taşımacılıktan lojistiğe geçmemiz gerektiğine dikkat çeken Bakan Arslan, “Lojistik Master Planı’nı gelecek yıl bitireceğiz. Ulaştırma Master Planı’nı da 2018 yılı başında tamamlayıp, 2023 yılı yol haritamızı güncelleyeceğiz. 2035 hedeflerimizi belirleyeceğiz.” dedi.

diğer haberler