TURHAN GELENEKSEL ULAŞTIRMA MUHABİRLERİ TOPLANTISINI GERÇEKLEŞTİRDİ

Bakan Turhan:” Bugün dünyada yaşanan ekonomik krizin yarattığı fırtınada hala ayakta durabilmenin ve yaratılan krizlerin olumsuz etkilerini minimuma indirebilmenin temelinde yapılan altyapı yatırımları bulunmaktadır.”

Bakan Turhan.” “ Sinyalizasyon işleri Sincan tarafından bu ayın sonunda, Kayaş tarafında ise Mart sonunda bitecek.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Bilgi Teknolojileri Kurumunda (BTK), Bakanlığın 2018 yılı değerlendirmesi ve 2019 yılı hedeflerine ilişkin basın toplantısı düzenledi.

Hızlı tren çalışmalarının Ankara merkezli olarak İstanbul, Bursa, Sivas, İzmir, Adana, Mersin ve Gaziantep'te devam ettiğine, yüksek hızlı treni ülke genelinde yaygınlaştırmayı planladıklarına dikkat çeken Bakan Turhan, basın toplantısında demiryolu sektörüyle ilgili olarak şunları söyledi:

“Şehiriçi metrolarını yatırım programında öne alacağız.” 

"Özellikle iş hayatındaki ulaşım ihtiyacı için yapacağımız şehir içi toplu taşıma sistemleriyle onlara tercih edebilecekleri konforda ulaşım altyapısı sunmak istiyoruz. Yani büyük şehirlerimizde şehir içi metrolarını bundan sonra yatırım programımızda öne alacağız. Mevcut demiryolu hatlarımızı, iyileştirip standartlarını yükseltip, kapasitesini arttıracağız.  Ayrıca mevcut demiryolu hatlarını elektrikli hale getirmemiz lazım."

Bakan Turhan, ulaştırma ve haberleşme hizmetlerinin, ekonomik gelişmenin yanında köy-kent bütünleşmesini, kültür birliğini ve dengeli nüfus dağılımı gibi birçok sosyal faydayı sağlayan, tarım, turizm ve sanayinin altyapısını oluşturan stratejik bir sektör olduğunu söyledi.

“16 yıl gibi bir sürede 537 milyar liralık yatırım gerçekleştirdik”

Sağlıklı ve yeterli bir ulaştırma ve haberleşme sistemine sahip olmayan ülkelerin asla kalkınamayacaklarını vurgulayan Turhan, bu nedenle de 16 yıl gibi bir sürede 537 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Bugün dünyada yaşanan ekonomik krizin yarattığı fırtınada hala ayakta durabilmenin ve yaratılan krizlerin olumsuz etkilerini minimuma indirebilmenin temelinde yapılan altyapı yatırımlarının yattığını ifade eden Turhan,

"16 yıl öncesine kadar Avrupa ile ülkemiz ulaştırma sektörü karşılaştırmasını yaparken, 'ülkemizin üçte ikisinin dağlarla kaplı olması dolayısıyla kesintisiz ulaşım ağını kurmanın zorluklarından’ bahsediliyor coğrafi şartlarımız yetersizliklere mazeret olarak gösteriliyordu." diye konuştu.

Ulaştırmanın, fiziki olarak çeşitli zorlukları olan sürprizlere açık projelerin bulunduğu ve çok yüksek finansman ihtiyacı da olan bir sektör olduğunu dile getiren Turhan, yüksek finansman ihtiyacına çözüm olarak da genel bütçe yanında, Kamu Özel İşbirliği modellerini de devreye sokarak birçok projeyi tamamladıklarını kaydetti

“2 bin 211 kilometre hatta sinyal çalışması devam ediyor.”

Demiryolunda sinyalli hat uzunluğunu iki katın üzerinde artırarak  2 bin 505 kilometreden 5 bin 746 kilometreye çıkardıklarını vurgulayan Turhan, 2 bin 211 kilometre hatta ise çalışmaların sürdüğünü söyledi.

Demiryolu yatırımları hakkında bilgi veren Turhan, "Amacımız, 100'ncü yılımızda da 'hızlı trenle ördük anayurdu dört baştan' marşını söyleyebilmektir." dedi.

Turhan, Gebze-Halkalı Banliyö Hattının bu yıl işletmeye alınacağını bildirerek Ankara Metro Hattı'nı Esenboğa Havalimanı'na kadar uzatacak hattın ihalesine de bu yıl çıkacaklarını kaydetti.

“Bu yıl Milli Elektrikli Tren Setinin proje çalışmalarını tamamlayacağız”

Turhan, bu yıl içinde Milli Elektrikli Tren Setinin proje çalışmalarını tamamlayarak Prototip milli tren setlerinin üretimine başlamayı planladıklarını söyledi.

Personel Konaklama Vagonu ve Elevatörlü Atık Vagonu imalatlarına da başlayacaklarını açıklayan Turhan, "TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ, bu yıl 865 vagon revizyonu ve 87 çeken araç revizyonu yapacak. TÜVASAŞ 22 DMU tren seti üretecek. TÜLOMSAŞ özel sektör için 5 DE lokomotif, demiryolları için 1 elektrikli, 1 hibrit lokomotif üretecek. İstanbul Yeni Havalimanı Raylı Sistem Bağlantı Hatlarında kullanılmak üzere 176 araç ve Bakırköy (İDO)-Kirazlı Metro Hattında kullanılmak üzere 72 araç alımı ihalesi de bu yıl yapılacak." diye konuştu.

Demiryolu sistemlerinde sinyalizasyon konusunda yüzde 45'lerdeyiz”

Bakan Turhan, "2018 yılı değerlendirmesi ve 2019 yılı hedeflerine ilişkin  basın toplantısının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. 

Bakan Turhan, demiryollarında hatların Uluslararası Demiryolu Birliğince işletmeciliğe uygun olarak çalışabilir sertifika almadan çalıştırılma şansının olmadığını söyledi.

Bu kesimde sinyalizasyon altyapısının olmadığını, burada konvansiyonel sistemle çalışıldığına dikkati çeken Turhan, şu anda demiryolu sistemlerinde sinyalizasyon konusunda yüzde 45'lerde olunduğunu kaydetti.

“ Sinyalizasyon işleri Sincan tarafından bu ayın sonunda, Kayaş tarafında ise Mart sonunda bitecek.”

Turhan, "sinyal olmazsa olmaz" tabirinin kendisiyle özdeşleştirildiğini ifade ederek, "Olmazsa olmaz değil, 6 bin kilometrelik demiryolu hattını, sinyalizasyonsuz çalıştırıyoruz. Sinyalizasyon işlemleri bu ayın sonunda bitince hızlı tren işletmeciliği yaptığımız Sincan tarafı, sinyalli olarak hizmet vermeye başlayacak. Hızlı tren işletim sistemine göre çalışacak. Sinyal olmadığı için yüksek hızlı tren sistemine göre işletilmiyordu. Konvansiyonel sisteme göre işletiliyordu." değerlendirmesinde bulundu. 

Bakan Turhan, söz konusu kazaya ilişkin idari soruşturmanın detaylı bir şekilde devam ettiğini belirtti.

Ankara'da tren kazasının olduğu hattaki sinyalizasyon çalışmalarının ne zaman tamamlanacağı sorusuna Turhan, "Ankara-Sincan arasındaki sinyalizasyon çalışmalarımız şubat sonunda, Ankara-Kayaş arasında ise mart sonunda tamamlanacak." dedi.

Soruların ardından Turhan, basın mensuplarıyla BTK içindeki Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezini (USOM) gezerek, buradaki çalışmalar hakkında bilgi verdi.

diğer haberler