MERSİN’DEN BTK’NIN İLK TRENİ UĞURLANDI

Demir İpek Yolu Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile Türkiye’den Azerbaycan’a gidecek ilk tren, Mersin Valisi Ali İhsan Su, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt, Gürcistan demiryolu temsilcileri, lojistik firmalarının yöneticileri ve çok sayıda vatandaş, demiryolcunun katılımıyla 28 Kasım 2017 tarihinde Yenice’den saat 11.00’de uğurlandı.

Uğurlamada konuşan Mersin Valisi Ali İhsan Su, “Ülkemiz ve dünya ticareti açısından çok önemli olan BTK demiryolu hattı yaklaşık bir ay önce açılmıştı. İlk yük treni de Mersin Limanına gelmişti. Bugün ise Bakü’ye ve Aşkabat’a konteyner içinde yüklerimizi gönderiyoruz. Ben inanıyorum ki ticaretimiz daha hızlı gelişecek. Ticaretimizi daha hızlı ve seri yapacağız. Ben bu hizmetlerin ülkemiz açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Başta emeği geçen Sayın Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza, emeği geçen herkese ilimiz adına şükranlarımızı sunuyorum.” değerlendirmesinde bulundu.

“Mersin’den ilk BTK Treni Bakü’ye 75- 80 saatte ulaşacak”

TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt da, “Türkiye ile Türki Cumhuriyetleri, Çin ve Avrupa arasında çok önemli bir koridor olan Demir İpek Yolu’nun ana parçasını teşkil eden BTK demiryolu hattı; Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle 30 Ekim’de Bakü’den startını almış ve ilk yük trenimiz de akabinde Mersin’e ulaşmıştı. Bugün yine ülkemizden Türkmenistan’a ve Azerbaycan’a ilk ihracat trenini gönderiyoruz. Ülkemize ve coğrafyamıza hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz. Tabii ki bu tren başlangıç olması hasebiyle çok önemli bir tren. Biz bu treni Bakü’ye 75-80 saatte götürmeyi planlıyoruz. Bu hakikaten çok önemli bir zaman dilimi. İhracatçımız ve sanayimiz açısından Mersin’i Bakü’ye 70-80 saatte yük taşımacılığında ve lojistikte bu kadar kısa sürede birleştirmek ve yük taşıyabilmek çok önemli.  İnşallah 100 saatte Türkmenbaşı’na Türkmenistan’a ulaşmayı hedefliyoruz. 180 saatte ise Kazakistan’a, Astana’ya, Kökşetava’ya ve Aktöbe’ye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu tren şu anda yükleri itibariyle 32 tane konteyner içeriyor, konteynerlerin içinde tarımsal ürünler ve inşaat malzemeleri var."

“BTK, Çin’i Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlaması, hem zaman,  hem fiyat, hem de iklim avantajı sağlaması açısından çok önemlidir.”

TCDD Taşımacılık olarak bundan sonra sanayicilerin yüklerini dost ve kardeş ülkelere taşıyacaklarını ve diğer demiryolu idareleriyle çok yakın ve dostane ilişkilerinin devam edeceğine vurgu yapan Kurt, “Bu işbirliklerimiz insanlarımızın hizmetinde olacak. Temenni ediyoruz ki bundan sonra buna benzer daha çok treni uğurlamak istiyoruz.  Gerçekten bu koridor dünyanın da dikkatini çeken bir koridor. Özellikle Çin’in Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlanması nedeniyle hem zaman hem fiyat hem de iklim avantajı sağlaması açısından çok önemlidir. Biz hem yerel idarelerimizle hem hükümetimizin diğer organlarıyla özellikle bu trenimizin geçtiği güzergâhta gümrük teşkilatlarımız,  Gümrük Bakanlığımız ve Tarım Bakanlığımız ile işbirliği yapıyoruz. Hepsine çok teşekkür ediyoruz. Bu önemli projeye vesile oldukları için, çok emekleri geçtiği için Sayın Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza, Bakanlarımıza, emeği geçen herkese yerel idarecilerimize çok teşekkür ediyoruz. Bu trenin ülkemize hayırlara vesile olmasını diliyorum.”

Bilindiği üzere, Orta Asya’nın Hazar üzerinden Türkiye’ye bağlanması için 21 Kasım 2007 tarihinde temeli atılan “Demir İpek Yolu” olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu,  30 Ekim 2017 tarihinde resmi açılışı gerçekleştirilmişti.

BTK hattında 15 vagondan oluşan ve 30 konteyner içerisinde 900 ton tahıl taşıyan ilk tren, Kazakistan’dan yola çıkarak Bakü’ye, oradan 40 saatte Kars’a,  toplam 4695 km’lik yolu planlanandan 10 saat önce kat ederek 04 Kasım 2017 tarihinde ise Mersin’e ulaşmıştı.

diğer haberler