LOJİSTİK KOORDİNASYON KURULU ALTINCI KEZ TOPLANDI

Lojistik Koordinasyon Kurulu altıncı toplantısını; Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarının başkanlığında, Bilim, Sanayi ve Teknoloji, Çevre ve Şehircilik, Dışişleri, Ekonomi, Gümrük ve Ticaret, İçişleri ve Kalkınma Bakanlıkları Müsteşarları ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlarının katılımı ile UDH Bakanlığında 09 Şubat 2017 tarihinde gerçekleştirdi.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TOBB Başkan Yardımcısı Halim Mete’nin de katıldığı toplantıda lojistik sektörünün durumu ile geliştirilmesi için proje, öneriler görüşüldü.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt, liman, OSB, maden işletmeleri ve fabrikaların demiryoluna bağlanması için 33 adet bağlantı hattının belirlendiğini ve bunların toplam uzunluğunun 389 km olduğunu belirterek,  20’si liman olmak üzere, 12’si OSB, 7’si maden işletme tesisi ve 240 fabrika ile 279 yük merkezine bağlantı sağlanabileceğini söyledi.

Kurt, yılda yaklaşık 45 milyon ton yükün demiryolu ile taşınabileceğine vurgu yaparak;  “Kılçık demiryolu hattı olarak ifade edilen iltisak hattı bağlantısı önerilen yük merkezlerinden; demiryolu ile yük taşıma taahhüdü veya yapımına mali destek olabilecek firmalarla ilgili bir analiz yaptık. Bu durumun yanı sıra fizibilite çalışmalarımız sonucunda bağlantı hatlarının, yük merkezlerinin genelde Marmara ve Çukurova bölgesinde yoğunlaştığını tespit ettik.  Ege, İç Anadolu, Batı Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da da bu merkezler mevcuttur.” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Hayri Aka ise konuşmasında, her yıl yaklaşık 10-15 adet yeni demiryolu bağlantısının yapılmasının ülkemizde yük taşımacılığının geliştirilmesi açısından büyük önem arz ettiğini ifade ederek, ilgili özel sektör kuruluşları ile görüşmeler yapılmasının önemli olduğunu vurguladı.

UDHB Müsteşarı Suat Hayri Aka, TCDD Taşımacılık ile TCDD tarafından demiryolu ile yük taşımacılığının geliştirilmesi konusunda önerilen bağlantılara ilişkin ortak bir ön fizibilite yapılmasını ve sonuçlarının yaklaşık bir ay sonra yapılacak toplantıda paylaşılmasını istedi.

Aka, Lojistik Master Planı’nın hazırlandığını, mevcut hatların yenilendiğini, modernizasyon çalışmalarının devam ettiğini, Marmaray, Kars-Tiflis- Bakü demiryolu ile diğer hızlı demiryolu hatlarının işletmeye alınmasıyla birlikte, lojistik sektöründe demiryolunun payının daha da artacağını belirterek; ”Demiryolu taşımacılığının serbestleşmesi, TCDD Taşımacılığın rekabet şartlarında fiilen faaliyete başlaması, özel sektörün tren işletmecisi olabilmesi gibi yepyeni bir süreç başladı. Bu yeni süreçte lojistik sektörü daha da gelişecektir” dedi.

diğer haberler