ANKARA-SİVAS YHT HATTINDA İLK RAY SERİMİ YAPILDI

Arslan:” Bin 870 kilometre yüksek hızlı tren, bin 290 kilometre hızlı tren, 807 kilometre konvansiyonel hatta çalışıyoruz. Bin 318 kilometre yolun ihale süreçleri devam ediyor. Proje aşamasında olan 6 bin 200 kilometre demiryolu çalışmamız var. Toplam 15 bin 500 kilometre inşaat, ihale ve proje çalışması yapıyoruz.”

Sivas-Yerköy arasında altyapı çalışmaları tamamlanan Sivas-Ankara yüksek hızlı tren demiryolu hattında ilk ray serimi Yerköy ilçesinde 25 Mart 2018 tarihinde törenle gerçekleştirildi.

Törene Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, UDHB Müsteşarı Suat Hayri Aka, UDHB Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt ile milletvekilleri, belediye başkanları, valiler, bürokratlar, basın mensupları ve çok sayıda vatandaş katıldı.

 

"Türkiye'yi bir baştan bir başa erişebilir, ulaşabilir yaptık"

Bakan Arslan, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'yi bir baştan bir başa erişebilir, ulaşabilir hale getirdiklerine dile getirerek, "Bunu yaparken de Kırıkkale'nin, Yozgat'ın, Sivas'ın yüksek hızlı trene kavuşması lazım deyip projeyi başlattık." dedi. Millete hizmetkârlık etmek adına çok önemli sorumluluklar aldıklarını vurgulayan Arslan, bu bilinçle görevlerini yerine getirdiklerini kaydetti.

 

"15 bin 500 kilometre inşaat, ihale ve proje çalışması yapıyoruz"

Arslan, 2002'den 2016'ya bin 805 kilometre yani yılda ortalama 134 kilometre demiryolu yapıldığını dile getirerek "Şu an inşaatı devam eden demiryolu miktarı yaklaşık 4 bin kilometre. 3 bin 967 kilometrede çalışıyoruz. 4 yılda bitirecek olsak yılda ortalama bin kilometre yapmış olacağız. 1950-2003 arası 52 yılda 945 kilometre, 15 yıllık iktidarlarında yılda ortalama bin kilometre demiryolu yaptık. Bu ülke, dünyanın yüksek hızlı tren kullanan, işleten ülkeleri anlamında öncü ülke haline geldi." değerlendirmesinde bulundu. 

Yolların aynı zamanda sinyalli ve elektrikli hale getirildiğini kaydeden Arslan, 11 bin 395 kilometrelik demiryolunun, 10 bin 515 kilometresinin yenilendiğini ve modern hale getirildiğini vurguladı.

 

“Ray ihtiyacımızı ülkemizde karşılıyoruz”

Arslan, daha önce yurt dışından ray alan Türkiye'nin Karabük'te ray üretir hale geldiğini söyledi ve şunları aktardı:

"Ülkemizin ray ihtiyacını da ülkemizden karşılar hale geldik. Bu da bizim memnuniyetimizin bir başka göstergesi. Bunları yaparken devam eden bin 870 kilometre yüksek hızlı tren hattında çalışıyoruz, bin 290 kilometre hızlı tren hattında çalışıyoruz. 807 kilometre konvansiyonel hatta çalışıyoruz. Bunlar yeni çalışmalar. Bin 318 kilometre yolun ihale süreçleri devam ediyor. Proje aşamasında olan 6 bin 200 kilometre demiryolu çalışmamız var. Toplam 15 bin 500 kilometre inşaat, ihale ve proje çalışması yapıyoruz. Ülkemizin 80 yılda sahip olduğu demiryolu 11 bin kilometre, iktidara geldiğimizden beri 15 bin kilometre. Kıyaslamasını siz yapın."

 

“Ankara-Sivas YHT hattını 2019’da hizmete açacağız”

Yüksek hızlı trenin Ankara, Eskişehir, Konya, İstanbul arasında hizmet verdiğini dile getiren Arslan, bu sene Konya-Karaman'ı bitirip hizmete sunacaklarını, devamında ise Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas'ı bir sene içinde projedeki çalışmaları bitirip, gelecek yıl testlerine başlayacaklarını ve 2,5-3 ay içinde testleri tamamlayıp 2019'da hizmete açmayı hedeflediklerinin altını çizdi.

 

“Yozgatlı, Kırıkkaleli, Sivaslı Avrupa’ya hızlı trenle gidebilecek”

Arslan, İstanbul-Avrupa arası yani Halkalı-Kapıkule hattının ihale süreçlerinin devam ettiğine işaret ederek, "Onu da yaptığımızda Yozgatlı, Sivaslı, Kırıkkaleli Avrupa'ya kadar buradan hızlı trenle gidebilir hale gelecek." diye konuştu.

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-İzmir hattının inşaatının devam ettiğini söyleyen ve 2020'de de bu hattın bitirileceğini ifade eden Arslan, Erzincan, Erzurum ve Kars'a kadar hızlı trenin gideceğini, biten Bakü-Tiflis-Kars hattını da kullanarak, Orta Asya'ya, Çin'e kadar trenle gidilebileceğini kaydetti.

 

“Ankara-Sivas arası 2 saat olacak"

Bakan Arslan, Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattındaki 29 milyon metreküp dolgunun 25 milyon metreküpünün tamamlandığını, Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas'ta yüksek hızlı tren istasyonlarının bulunacağını belirtti. Sözlerine devam eden Arslan, "Seyahat süreleri ise Ankara'dan Yozgat'a bir saat, Yozgat'tan Sivas'a bir saat yani Sivas-Yozgat-Ankara iki saat, Ankara'dan da İstanbul'a 3,5 saat olmak üzere 5,5 saatte Sivaslı, İstanbul'a gidebilecek. 4,5 saatte Yozgatlı İstanbul'a gidebilecek. Eskiden bunlar hayal edilmezdi. Yozgat'tan Ankara'ya biz 5 saatte gidiyorduk, şimdi Yozgat'tan İstanbul'a 4,5 saatte gidilecek. Projenin bedeli yaklaşık 9 milyar lira." dedi.

 

“Ankara-Sivas YHT hattı 405 km”

Projenin uzunluğunun 393 kilometre olduğunu belirten Arslan, Başkentray'ın da dahil edilmesiyle Ankara'dan Sivas'a projenin toplam uzunluğunun 405 kilometre olduğunu söyledi.

Arslan, bu hattaki 66 kilometre uzunluğundaki 49 tünelin, 54 kilometresinin tamamlandığını anlatarak, 28 kilometre uzunluğunu 52 viyadük, 609 köprü-menfez, 216 alt-üst geçit, 108 milyon metreküp kazının 100 milyon metreküplük kısmının tamamlandığını kaydetti.

Konuşmaların ardından Bozdağ, Arslan ve Yılmaz; ray serme aracının operatör kabinine çıkarak Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattında ilk ray serimini gerçekleştirdi. 

diğer haberler