DİJİTAL GELECEK ZİRVESİ’NİN İLK OTURUMU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Kamuran Yazıcı: Şu anda Dijital Gelecek Zirvesi’ni takip eden yolcumuzun whatsapp kanalıyla bizlere düşüncelerini, şikayetlerini iletmesi ve 15 dakika içerisinde geri bildirim alması ya da sosyal medya hesaplarımıza yorumda bulunması ya da trenle seyahat etmek isteyen bir yolcumuzun gişelerimize gelmeden internet kanalıyla çok kısa zaman içerisinde biletini alması, yüksek hızlı trenle seyahat eden bir yolcumuzun YHT Eğlence Sisteminden onlarca film, müzik ya da oyun seçerek seyahatini keyifli hale getirmesi mümkün hale gelmiştir.
23/06/2020 03:00

DİJİTAL GELECEK ZİRVESİ’NİN İLK OTURUMU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın devlet ve özel sektörün dijitalleşme sürecinde eşgüdüm ve iş birliğini pekiştirmek üzere sektör temsilcilerini bir araya getirdiği ‘Ulaştırma ve Altyapıda Dijital Gelecek Zirvesi’nin ilk bölümünde TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Kamuran Yazıcı demiryolu taşımacılığında dijitalleşme süreçleri konusunda bilgi verdi.

Hakan Çelik’in moderatörlüğünde 23 Haziran saat 14.00’da başlayan oturuma demiryollarını temsilen katılan Yazıcı ile beraber THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, Martı CEO’su Oğuz Alper Öktem, İGA CEO’su Kadri Samsunlu da sektörlerindeki dijital gelişmeleri değerlendirdi.

‘’Demiryolları Türkiye’nin İlk Online Bilet Satışı Sağlayan Sitelerinden Biri Olarak Bilişim Tarihimizdeki Yerini Almıştır’’

Genel Müdür Yazıcı, demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesiyle devlet eliyle kurulan TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğünün dijitalleşen dünyaya nasıl ayak uydurduğu, iş süreçlerinde ve kurum içi çalışmalarda dijitalden nasıl yararlanıldığı konularında şunları söyledi:  

‘’163 yıllık demiryolu tarihimize bakıldığında 2017 yılına kadar tekel olan bir sektörden demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesiyle özel sektörün de yer alabildiği rekabetçi bir yapıya geçilmiştir. Bu rekabet ortamı her şeyden önce yenilikçi, dinamik, etkin ve verimli bir yapının kurulmasını zorunlu kılmaktadır. Bu yapının mihenk taşı da dijitalleşmedir.’’ ifadelerini kullandı.

Yolcu ilişkilerinden bilet satın almaya, şikayet ve taleplerden pandemi sürecinde dijitalleşmenin sektördeki önemi hakkında konuşan Yazıcı: ‘’ Şu anda bize izleyen bir müşterimizin whatsapp kanalıyla bizlere düşüncelerini, şikayetlerini iletmesi ve 15 dakika içerisinde geri bildirim alması ya da sosyal medya hesaplarımıza yorumda bulunması ya da trenle seyahat etmek isteyen bir yolcumuzun gişelerimize gelmeden internet kanalıyla çok kısa zaman içerisinde biletini alması, yüksek hızlı trenle seyahat eden bir yolcumuzun YHT Eğlence Sisteminden onlarca film, müzik ya da oyun seçerek seyahatini keyifli hale getirmesi mümkün hale gelmiştir. Demiryolu sektörümüz dijitalleşmede de ilklere imzasını atan sektörlerden birisidir. İnternet üzerinden demiryolu yolcu bilet satışı, Türkiye’nin ilk online bilet satış sitelerinden birisi olarak bilişim tarihimizdeki yerini almıştır. Tüm bu dijital süreçler “TCDD Taşımacılık AŞ” markasını güçlendirirken, ulaşım hizmetinin de “sadece ulaştırmak” ile sınırlı kalamayacağını ortaya koymaktadır.  Dijitalleşme ulaşımdaki talepleri ve beklentileri artıran bir unsur haline gelmektedir.‘’ dedi.

‘’Zaman Tasarrufu ve Ekonomik Katkı Sağlayan Dijital Çözümler Hayatımızda Artarak Devam Edecektir’’

TCDD Taşımacılık’ın temel iş süreçlerinden biri olan yük taşımasında da sektördeki diğer firmalar için örnek teşkil ettiğini vurgulayan Yazıcı:‘’Müşterilerle yapılan dijital alışverişlerde memnuniyet oranı yüksek, karşılaşılan sorunların çözümü daha kolay olmaktadır. Dolayısıyla zaman tasarrufu, ekonomik katkı sağlayan dijital çözümler hayatımızda artarak devam edecektir. Demiryolu sektörünün kamu tarafında yer alan Genel Müdürlüğümüz bu teknolojilerden azami seviyede faydalanmak için tüm tedbirleri almaya devam edecektir.’’ sözlerini kullandı.

‘’Kurum İçi Personel İşlerinde Kullanılan Sistemlerle Çalışmalar ve Eğitimler Daha Aktif ve Verimli’’

Kurum içi süreçlerden bahseden Yazıcı: ‘’Kurum içi personel işlerinde kullanılan sistemlerle çalışmaların ve eğitimlerin daha aktif ve verimli olduğuna dikkat çekti. Çalışanlarımızın çoğunluğu hizmet verdiğimiz müşterilerimizle birebir görev yapıyor. Çalışanlarımızın motivasyon eksikliklerini tespit etmek ve nedenleriyle ilgili tedbir almamız gerekebiliyor. Bu amaçla oluşturduğumuz kurumsal portal ile mini bir kurumsal ekosistem meydana getirdik. Kurumsal portal ile personelimizin hem kurumla hem de birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlıyoruz. Buradan edindiğimiz verileri işleyerek ilkbahar ve sonbaharda düzenlediğimiz hizmet içi eğitimlerde eksikleri tamamlıyoruz.’’ ifadelerini kullandı.

İnternetten canlı yayınlanan zirvenin ilki https://dijitalgelecek.uab.gov.tr/ adresinden gerçek zamanlı olarak milyonlarca izleyiciye ulaşırken, Dijital Gelecek Zirvesi’ne 24 Haziran 2020 tarihinde saat 20.00’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katılacak ve son oturum 25 Haziran’da gerçekleştirilecektir.

  • Tcdd Taşımacılık
  • Ulaştırma Bakanlığı
  • TUVASAS
  • TÜLOMSAŞ
  • Tüdemsaş
  • MARMARAY
  • INTERRAIL