KONYA-KARAMAN HIZLI DEMİRYOLU HATTI 2020 YILI SONUNDA İŞLETMEYE AÇILIYOR

KARAİSMAİLOĞLU: 2023 yılında İstanbul'dan trene binen bir kişi Gaziantep'e kadar gelebilecek. Öte yandan demiryolunun hem yükte hem de yolcuda kapasitelerini artırmak istiyoruz. Yükte ilk aşamada yüzde 10'a daha sonra yüzde 20'lere çıkarmayı hedefliyoruz.
21/05/2020 10:00

KONYA-KARAMAN HIZLI DEMİRYOLU HATTI 2020 YILI SONUNDA İŞLETMEYE AÇILIYOR

KARAİSMAİLOĞLU: 2023 yılında İstanbul'dan trene binen bir kişi Gaziantep'e kadar gelebilecek. Öte yandan demiryolunun hem yükte hem de yolcuda kapasitelerini artırmak istiyoruz. Yükte ilk aşamada yüzde 10'a daha sonra yüzde 20'lere çıkarmayı hedefliyoruz.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, programı kapsamında Konya’da, Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi'nin T1 Tüneli'nde incelemelerde bulundu.

Karaismailoğlu, Türkiye'nin demiryolu konusunda büyük bir atılım içerisinde olduğunu, ülke genelinde 1500’ün üzerinde demiryolu şantiyesinde çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini, Konya-Karaman Hızlı Demiryolu Hattı Projesi’nde sona gelindiğine vurgu yaparak şunları söyledi:

"Konya-Karaman hızlı demiryolu hattımızın uzunluğu 100 kilometredir. Altyapısı ve üstyapısı bitmiş durumda. Sinyalizasyon için çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah hedefimiz yılsonu itibarıyla işletmeye başlamaktır. Yine Karaman-Ulukışla hattımızda çalışmalarımız hızla devam ediyor.“

“Konya-Karaman Ve Karaman-Ulukışla Hızlı Demiryolu Hattı İle Akdeniz'e İnmeyi Hedefliyoruz”

“Bütün dünya Kovid-19 ile mücadele ederken, bizler tüm tedbirlerimizi alarak şantiyelerimizi yeniden tasarladık. Şantiyelerimizde herhangi bir sıkıntı olmadan tüm çalışanlarımız özveriyle işlerine devam ediyor." diye belirten Karaismailoğlu, ayrıca şunları ifade etti:

“Türkiye'de 1200 kilometre uzunluğunda hızlı tren hattı faaliyette.  2023 yılı itibarıyla hızlı tren hattının uzunluğunu 5 bin kilometreye ulaştırmak için çalışıyoruz. vurguladı. Yine Konya-Karaman ve Karaman-Ulukışla bu hedeflerimizin içerisinde. Birisi 100 diğeri ise 135 kilometre. Ulukışla'yı bağladıktan sonra Akdeniz'e inmeyi hedefliyoruz. Bunun için projelerimizi tamamladık. En kısa zamanda finans konusunu da hallettikten sonra ihaleye çıkacağız. Yine Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hattının şu anda ihale hazırlık çalışmaları var. Yani 2023 yılında İstanbul'dan trene binen bir kişi Gaziantep'e kadar gelebilecek. Öte yandan demiryolunun hem yükte hem de yolcuda kapasitelerini artırmak istiyoruz. Yükte ilk aşamada yüzde 10'a daha sonra yüzde 20'lere çıkarmayı hedefliyoruz.”

  • Tcdd Taşımacılık
  • Ulaştırma Bakanlığı
  • TUVASAS
  • TÜLOMSAŞ
  • Tüdemsaş
  • MARMARAY
  • INTERRAIL