4.ULUSLARARASI DEMİRYOLU ENDÜSTRİSİ VE TEKNOLOJİLERİ KONFERANSI YAPILDI

4.Uluslararası Demiryolu Endüstrisi ve Teknolojileri Konferansı, 25 Mayıs 2017 tarihinde  Ankara YHT Gar bünyesinde bulunan The Ankara Hotel’de gerçekleştirildi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal’ın açılış konuşmasını yaptığı konferansa,  TCDD Genel Müdür Yardımcıları İsmail Hakkı Murtazaoğlu, Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık AŞ, TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ yöneticileri ile üniversite, sivil toplum kuruluşları, demiryolu sektöründe faaliyet gösteren firma temsilcileri katıldı.

YHT’ler Bugüne Kadar 32 Milyon Yolcu Taşıdı

UDH Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal açılış konuşmasında; 4.Uluslararası Demiryolu Endüstrisi ve Teknolojileri Konferansı’nın Ankara YHT Gar’ında düzenlenmesinin bir anlamda demiryollarının nereden nereye geldiğini somut olarak gösterdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “2003 yılından bugüne kadar demiryolu sektörüne 60 milyar Türk lirası yatırım yapıldı.  Bu kaynakla, yüksek hızlı demiryolu projeleri başta olmak üzere,  halkımızın treni tercih etmesini sağlayan birçok mega projeyi hayata geçirdik. Ankara- Konya, Ankara- İstanbul, Konya-İstanbul hatlarında bugüne kadar toplam 32 milyon yolcu taşındı,  günlük yolcu sayısı  20 bine ulaştı.”

Demiryolu Taşımacılığı Serbestleşti, TCDD Taşımacılık AŞ Kuruldu

Ülkenin pekçok yerinde hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek hızlı tren projelerinin yapımının devam ettiğini, demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesi ile demiryolu sektöründe yeni bir dönemin başladığını,  TCDD’nin yeniden yapılandırılarak TCDD’nin altyapı işletmecisi, TCDD’nin bağlı ortaklığı olarak kurulan TCDD Taşımacılık AŞ’nin ise tren işletmecisi olarak görevlendirildiğini ve bu Kanun’la özel sektörün tren işletmecisi olabildiğini belirten Birdal; “ Sektörü bu yeni döneme hazırlamak üzere gerekli düzenlemeler yapıldı. Kanun kapsamında tüm ikincil mevzuatlar çıkarıldı. Demek istiyoruz ki; tarla hazır, tohum atacak firma bekliyoruz.” diye konuştu.

Milli ve Yerli Demiryolu Endüstrisi Gelişiyor 

Demiryolu altyapı yatırımlarıyla birlikte ileri demiryolu sanayisini de geliştirdiklerini, Milli YHT, Milli DMU ve Milli Yük Vagonu üretmek üzere Milli Tren Projesi’nin başlatıldığını, TCDD tarafından Çankırı, Adapazarı ve Sivas’ta kurulan iştiraklerde  ray, makas, yerli tren setleri, travers üretimi yapıldığını, TÜBİTAK BİLGEM ve İTÜ işbirliği ile “Milli Demiryolu Sinyalizasyon Projesi” prototip çalışmasının gerçekleştirildiğini ve bu sistemin  bazı hatlarda kurulum çalışmalarına başlandığına dikkat çeken Birdal; TÜLOMSAŞ’ta  E-1000 manevra lokomotifi raylara kavuşturuldu. Ayrıca,  E-5000 elektrikli anahat lokomotifi çalışmaları devam ediyor, TÜDEMSAŞ ise Yeni Nesil İlk Milli Yük Vagonunun üretimini   başarıyla gerçekleştirdi. Bu yıl 150 adet üretilecek.”

YHT Setlerinde Yüzde 53’den 74’e Varan Yerlilik Hedefi

TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletilen yüksek hızlı tren filosunda 19 adet setin bulunduğunu, artan yolcu talebinin karşılanması ve hizmete verilecek yeni YHT hatlarında kullanılmak üzere 106 adet YHT setinin temini için  çalışmaların devam ettiğini ifade eden Birdal ayrıca şöyle konuştu: “ Ülkemizde  üretimi yapılacak YHT setlerinde yüzde 53’ten  yüzde 74’lere varan yerlilik oranı hedefliyoruz. Ayrıca, Bakanlığımız tarafından yürütülen kent içi raylı sistemler projelerine yüzde 53 yerlilik koşulu getirdik.”  

 Ar-Ge Demiryolu Sektöründe de Çok Önemli

Günümüz dünyasında Ar-ge’nin önemine de vurgu yapan Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal, “Demiryolu sektörümüzde de Ar-Ge çalışmalarına önem veriyoruz. TCDD çatısı altında Demiryolu Araştırma Merkezi (DATEM) kuruldu, gerekli testleri ve araştırmaları yapıyor. ”

diğer haberler