ADAPAZARI’NDA DEMİRYOLU SANAYİSİ YENİ BİR BACA DAHA KAZANDI

Türkiye Vagon Sanayi AŞ'nin (TÜVASAŞ) Adapazarı yerleşke içerisinde yapımını tamamladığı "Demiryolu Araçları Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın katılımıyla 19 Haziran 2019 tarihinde törenle açıldı.
20/06/2019 09:00

ADAPAZARI’NDA DEMİRYOLU SANAYİSİ YENİ BİR BACA DAHA KAZANDI

Türkiye Vagon Sanayi AŞ'nin (TÜVASAŞ) Adapazarı yerleşke içerisinde yapımını tamamladığı "Demiryolu Araçları Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın katılımıyla 19 Haziran 2019 tarihinde törenle açıldı.

Törende konuşan Turhan, Ulaşımın toplumların kalkınma, refah ve sosyal hamlelerinde itici güç teşkil ettiğini, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ulaşım seferberliği başlattığını,  1950'den sonra yılda ortalama 18 kilometre demiryolu yapılırken bu rakamın yılda ortalama 135 kilometreye ulaştığını belirterek şöyle söyledi:

Halkalı-Kapıkule Hızlı Demiryolu Hattı Projesinin Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin Sözleşmesini İmzaladık.”

"Neredeyse yarım asır boyunca tek bir çivinin dahi çakılmadığı, bakımsızlıktan çürümeye terk edilen hatlar yerlerini modern olanlarına, kağnı gibi giden trenler yerlerini yüksek hızlı trenlere bırakmaya başlamıştır. Şehirlerimizi demiryoluyla birbirine bağladığımız gibi kıtaları da bağladık. Yani Pekin'den Londra'ya kesintisiz demiryoluyla ulaşmak mümkün hale geldi. Marmaray, Gebze Halkalı Banliyö Hattı, şehir içi metrolar, Yüksek Hızlı Tren hatları, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi gibi reform niteliğindeki hizmetlerdir. Daha geçen hafta, Halkalı-Kapıkule Hızlı Demiryolu Hattı Projesinin Çerkezköy-Kapıkule kesimini yapmak için Avrupa Birliği hibe kredi fonlarından yararlanarak ihalelerimizi yaptık ve sözleşmeyi imzaladık. Nihai amacımız, 100 yıl önce dişinden tırnağından artırarak Hicaz Demiryolu'nu yapan bir milletin, demiryolu sevdasını, demiryolu rüyasını tam manasıyla hayata geçirmektir."

Turhan, bunları yaparken yerli ve milli demiryolu sanayisinin geliştirilmesine büyük önem verdiklerinin altını çizerek, özel sektörün önünü açtıklarını kaydetti. 

“16 yılda ciddi bir ulusal demiryolu endüstrisi oluşturduk”

Son 16 yılda ciddi bir ulusal demiryolu endüstrisi oluşturduklarını vurgulayan Turhan, Sakarya'da hızlı tren ve metro araçları, Çankırı'da hızlı tren makasları, Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara'da yine demiryolu travers imalatları, Erzincan'da ray bağlantı malzemeleri üreten tesisleri kurduklarını anlattı. 

KARDEMİR'e yüksek hızlı tren rayları ürettirmeye başladıklarını, Kırıkkale'de tekerlek üretimi için Makine Kimya ile işbirliğine gittiklerini dile getiren Turhan, "Yerli üretim çalışmaları kapsamında sadece 2018'de 150 yeni nesil milli yük vagonu ürettik. TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ tarafından 2018'de toplamda bin 33 konvansiyonel yük vagonu ürettik. Dünyada 4. ülke olarak, dizel ve akülü olarak çalışabilen hibrit lokomotifi prototip olarak ürettik. Milli sanayimizin temellerini ülke sathında kökleştiriyoruz yayıyoruz." dedi. 

TÜVASAŞ'ın yaşadığı değişim ve dönüşümün, kısa zamanda demiryolu sanayisinde ulaşılan başarıyı çok net özetlediğini aktaran Turhan, şunları kaydetti:

“TÜVASAŞ'ın Yüksek Hızlı Tren setleri üretimi için geri sayım başlamıştır.”

"1951'de Vagon Tamir Atölyesi olarak kurulan TÜVASAŞ, bugün Ortadoğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline gelmiştir. Değişen ve gelişen dünya koşullarını iyi okuyup, iyi analiz etmiştir. Ülkemiz raylı taşıtlar alanında dışa bağımlılıktan kurtulmasının yanında ekonomimiz de önemli kazanımlar elde etmiştir. Milli Elektrikli Tren Setlerinin tasarımı ve üretimi görevinde de başarıya ulaşılacaktır. Bu manada açılışını yaptığımız bu tesis, çok büyük önem arz etmektedir. Burada üretilecek Alüminyum Gövdeli Elektrikli Tren Setlerinin ilki, inşallah yılsonunda raylara indirilecektir. Bu projeden elde edilecek bilgi-birikim ve teknik kabiliyetlerle tasarım çalışmaları devam eden 225 kilometre hızındaki Elektrikli Tren Setleri de 2020 yılının sonunda raylarla buluşacak. Yani TÜVASAŞ'ın Yüksek Hızlı Tren setleri üretimi için geri sayım başlamıştır."

Bakan Turhan, açılışı yapılan fabrikada görev alacak 65 işçi ile 10 mühendise başarılar dileyerek,  TÜVASAŞ ailesini de kutladı. 

TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun ise yüksek hızlı demiryolları başta olmak üzere hayata geçirilen şehir içi raylı sistemler, lojistik merkezler, elektrifikasyon ve sinyalizasyon, çeken ve çekilen araç filosunun yenilenmesi projeleriyle demiryollarında büyük bir değişim ve dönüşüm yaşandığını kaydetti.

  • Tcdd Taşımacılık
  • Ulaştırma Bakanlığı
  • TUVASAS
  • TÜLOMSAŞ
  • Tüdemsaş
  • MARMARAY
  • INTERRAIL