ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI MEHMET CAHİT TURHAN DEMİRYOLU HİZMETİNİ ÜLKE SATHINA YAYMAK İÇİN YENİ PROJELER HAZIRLIYORUZ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Gaziantep'in Nurdağı ilçesindeki Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Hızlı Tren Projesi'nin şantiyesinde düzenlenen toplantının ardından yaptığı açıklamada, Türkiye'nin son yıllarda hızlı tren çalışmalarını ülke sathına yayan projelere devam ettiğini aktardı.
31/12/2018 08:22

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI MEHMET CAHİT TURHAN DEMİRYOLU HİZMETİNİ ÜLKE SATHINA YAYMAK İÇİN YENİ PROJELER HAZIRLIYORUZ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Gaziantep'in Nurdağı ilçesindeki Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Hızlı Tren Projesi'nin şantiyesinde düzenlenen toplantının ardından yaptığı açıklamada, Türkiye'nin son yıllarda hızlı tren çalışmalarını ülke sathına yayan projelere devam ettiğini aktardı.

Bunlardan bir tanesinin de Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hattı olduğunu dile getiren Turhan, buradaki konvansiyonel demiryolu hattını hızlı tren hattına çevirdiklerini belirtti. Turhan, 294 kilometrelik Gaziantep-Adana demir yolu hattının 226 kilometreye düşeceğini vurgulayarak, buranın geometrik standartlarının da iyileştirilerek güzelleştirileceğini ifade etti.

"Adana-Gaziantep arasını hızlı trenle 1,5 saate düşüreceğiz"

Söz konusu hattın önemine dikkati çeken Turhan, "Hem demiryolu hattımızın virajları ortadan kalkıyor, hem de yüksek eğimler ortadan kaldırılarak tünellerle, viyadüklerle Adana-Gaziantep arasını 68 kilometre kısaltarak 226 kilometreye indiriyoruz. Yolcu trenlerimizle yaklaşık 5,5 saat olan Adana-Gaziantep arasındaki seyahat süresini, hızlı trenle 1,5 saate düşürmüş olacağız." dedi.

Turhan, Mersin-Adana arasındaki projenin devamı olan 67 kilometrelik kesimde de seyahat süresinin bir saatten 30 dakikaya düşmüş olacağını kaydetti.

"Demiryolu hizmetini ülke sathına yayacağız"

Bakan Turhan, demiryolu projelerine ilişkin şu açıklamalarda bulundu:

"Tabii çağımızda en kıymetli değer olarak zamanı görüyoruz. İnsan kaynağının, emeğin yollarda geçmesini değil, üreterek, üretim sahasında bu zamanın kullanılmasını amaçlıyoruz. Ülkemizde yüksek hızlı tren hatları ve hızlı tren hatları önümüzdeki yıllarda bakanlığımızın önemli ve öncelikli projeleri olacaktır. Daha ekonomik, daha güvenli olan demiryolu hizmetini ülke sathına yaymak için yeni projeler hazırlıyoruz."

Mersin-Adana-Gaziantep güzergahının öncelikli olan kesiminin, Nurdağı Fevzipaşa Varyantı olduğunu dile getiren Turhan, burayı bir an önce tamamlayıp hizmete açmak istediklerini belirtti.

Proje standartlarının yükselmesinin etkilerine de değinen Turhan, "Şu andaki işletim şartlarında buradaki toplam 57 kilometrelik kesim 80 dakika süre alıyordu. Yeni güzergahımızı hizmete aldıktan sonra biz bunu 15 dakikaya düşüreceğiz. Bu yük treni için... Yolcu trenlerimiz bu aradaki mesafeyi 60 dakikada kat ediyordu. Bu aradaki seyahat süresiyse 10 dakika düşecektir." ifadesini kullandı.

“Demiryolu Ülkemizin Önemli Konusudur”

Bakan Turhan, Gaziantep ziyareti kapsamında Valilikte yaptığı açıklamada "Demiryolu konusu ülkemizin geçmişten beri önemli acı hatırası olan bir konudur. AK Parti hükümetlerinin iş başına gelmesiyle demiryolu konusu bir devlet politikası haline getirilmiştir. Mevcut demiryolu hatlarımızın rehabilitasyonu, iyileştirilmesi, güvenli ve konforlu bir hizmet sağlanması adına demiryolu hatlarımızın tamamını iyileştirdik. Şimdi bu hatlarımızın daha güvenli hale getirilmesi için otomasyona geçme adına elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerimizi geliştiriyoruz. Yüzde 45'ini ülke genelinde tamamladık. Bu bölgede çalışmalarımızı sürdürüyoruz."

Turhan, Türkiye'yi yüksek hızlı trenle tanıştıran AK Parti iktidarının bunu sadece İstanbul, Ankara ve Konya hattıyla sınırlı tutmayacağını, Ankara-İzmir, Ankara-Sivas ve Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hatlarındaki çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Mevcut konvansiyonel hattın şu anda Gaziantep'ten Adana'ya ulaşımı 5 saat 10 dakikada sağladığını, çalışmalar tamamlandığında sürenin 1,5 saate ineceğine işaret eden Turhan, Gaziantep'in denizyoluyla ulaşımını da sağlamak amacıyla İskenderun Körfezi'ne yolu kısaltacak Dörtyol-Hassa Projesi'nin çalışmalarını tamamladıklarını, 2019 yılı içinde projeye başlayıp Gaziantep'i limana daha kısa ve hızlı şekilde ulaştıracaklarını vurguladı.

  • Tcdd Taşımacılık
  • Ulaştırma Bakanlığı
  • TUVASAS
  • TÜLOMSAŞ
  • Tüdemsaş
  • MARMARAY
  • INTERRAIL